بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در برزخ صعود و نزول

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر معاملات امروز مثبت باشد می‌توان گفت تغییر فاز در بازار در حال شکل گیری است و حتی شاهد بازدهی مثبت نیز باشیم، اما اگر معاملات کم رمق باشد و حمایت خاصی صورت نگیرد باید مجددا به سمت روند نزولی برویم.
کد خبر : ۲۴۳۶۵۳

بورس در برزخ صعود و نزول

عرفان هودی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: از نظر تکنیکالی و تابلوخانی این موضوع طبیعی است و با این حجمی که صورت می‌گیرد و کف شاخص یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی نیاز به استراحتی دارد تا بتواند جایگاه خود را تثبیت کند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: باید بررسی کنیم شاخص یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی فیک و دستوری است یا واقعی و به‌واسطه خود بازار به اینجا رسیده است، اگر واقعی باشد این اصلاحی که در حال انجام بوده عملاً طبیعی است و مجدداً روند مثبت برمی‌گردد اما؛ اگر فیک و دستوری باشد باید دید حمایت‌هایی که از بازار صورت گرفته مقطعی بوده یا ادامه‌دار است.

وی بابیان اینکه بازار به هر دو صورت دستوری و واقعی رشد کرده است، گفت: بخشی از بازار به‌صورت دستوری رشد و آن قسمت دیگر، مربوط به بخشی از بازار می‌شود که پس از انتخابات عقلایی برخورد نکرده و هیجانی وارد بازار شده و خریدهایی را انجام داده است.

هودی بیان کرد: هرچند روز گذشته شاخص کل منفی بود اما از منفی به سمت مثبت در حال طی مسیر بود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ۱۱۹ نماد مثبت در روز گذشته در اواخر بازار به حدود ۲۲۰ نماد رسید که نشان‌دهنده این است که اگر حمایت از بازار برای امروز شکل بگیرد منجر به شکل‌گیری روند مثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: کاهش نرخ سود بین‌بانکی، به نتیجه نرسیدن برجام از عوامل رشد بازار طی مدت اخیر بوده ولی نمی‌توان از نقش رشد نرخ دلار به سادگی گذشت.

هودی تأکید کرد: اگر معاملات امروز مثبت باشد می‌توان گفت تغییر فاز در بازار در حال شکل‌گیری است و حتی شاهد بازدهی مثبت نیز باشیم، اما اگر معاملات کم‌رمق باشد و حمایت خاصی صورت نگیرد باید مجدداً به سمت روند نزولی برویم.


بیشتر بخوانید:

نشانه‌های تعادل با چاشنی افت منطق بورس تهران

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا ابهام
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

آیا ابهام "دلار" مجال رشد «بورس» را می‌دهد

نشانه‌های تعادل با چاشنی افت منطق بورس تهران
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

نشانه‌های تعادل با چاشنی افت منطق بورس تهران

چشم انداز رشد بیشتر بورس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چشم انداز رشد بیشتر بورس

ارسال نظر