بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
کنفرانس علمی-بین‌المللی حوزه بلاک‌چین، رمزارزها و اقتصاد جهانی در ایران
رییس کنفرانس بین‌المللی بلاک‌چین، فناوری بلاک‌چین تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به‌ویژه بخش تولید هوشمند و بیمه را دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد.
کد خبر : ۲۴۳۷۸۳

کنفرانس علمی-بین‌المللی حوزه بلاک‌چین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، کنفرانس علمی-بین‌المللی حوزه بلاک‌چین، رمزارز‌ها و اقتصاد جهانی در ایران با حضور اساتید، اندیشمندان، فعالان و توسعه‌دهندگان و متخصصان این حوزه، به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و کمیسیون ملی یونسکو- ایران و با حمایت وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، سازمان جهانی مالکیت فکری، باشگاه آموزش‌های الکترونیکی یونسکو، سیویلیکا و دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی، آزاد اسلامی و علوم پزشکی مجازی، ۱۴ و ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ به‌شکل آنلاین برگزار می‌شود.

پیمان سرحدی، رییس‌کل باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و رییس کنفرانس بین‌المللی بلاک‌چین، رمزارز‌ها و اقتصاد جهانی بیان کرد: فناوری "بلاک‌چین" (Blockchain) خلاف آن‌چه که تصور می‌شود، تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به‌ویژه بخش تولید هوشمند و بیمه را نیز دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد. این فناوری می‌تواند امکان انتقال مطمئن و معتبر داده‌ها و همچنین یک شبکه قابل ردیابی ناگسستنی را فراهم کند که این ویژگی‌ها تنها برای امور بانکی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت روزافزون ارز‌های دیجیتال و استفاده آن‌ها از قابلیت‌های بسیار زیاد تکنولوژی بلاک‌چین به‌عنوان سیستمی غیرمتمرکز با امنیت بالا، آشنایی بیشتر با این تکنولوژی یکی از اصول و مفاهیم پایه برای ورود به دنیای ارز‌های دیجیتال و بهره‌وری از آن‌ها است. علاوه بر این افراد با آشنایی بیشتر با بلاک‌چین می‌توانند ارز دیجیتال خود را ایجاد کنند، پس بسیار واضح است که درک درست بلاک‌چین و کاربرد‌های آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به‌عنوان پدیده‌ای اثرگذار در تولید هوشمند نباید نادیده گرفته شود.

رییس کنفرانس بین‌المللی بلاک‌چین با اشاره به تاثیر بلاک‌چین در صنعت بیمه افزود: بلاک‌چین پتانسیل بالایی برای به‌کارگیری در صنعت بیمه دارد. در شرایطی که اثبات و تأیید اعتبار، ضرورت بالایی داشته باشد، بلاک‌چین به‌کار می‌آید. تشخیص و جلوگیری از تقلب و خودکارسازی فرآیند رسیدگی، از مهم‌ترین مزایای بلاک‌چین در صنعت بیمه محسوب می‌شوند.

سرحدی با توضیحاتی درباره تحقیق و بررسی علمی اقتصاد جهان و استفاده از فناوری‌های نوظهور با امنیت بالا همچون بلاک‌چین؛ ایجاد زمینه مناسب برای همکاری، تبادل نظر و انتقال تجربیات و دستاورد‌های علمی و عملی اساتید و پژوهش‌گران حوزه‌های فناوری بلاک‌چین، ارائه راهکار‌های نوین برای پیشبرد صنعت کشور با استفاده از فناوری‌های جدید و به‌ویژه فناوری بلاک‌چین، فرهنگ‌سازی و انتقال درست تعریف بلاک‌چین و فناوری‌های نوین علمی در صنعت‌های مختلف، تبادل‌نظر درباره فرصت‌شناسی با استفاده از فناوری زنجیره بلوک، معرفی مدیریت دانش‌محور برای اداره هر چه بهتر سازمان‌ها و آموزش و مفهوم‌شناسی در حوزه کریپتوکارنسی‌ها (رمزارزها) را از اهداف این کفرانس بین‌المللی برشمرد.

وی درباره کارگاه‌های آموزشی حین برگزاری کنفرانس نیز توضیح داد: ما تلاش کردیم در این حوزه به موضوعات تازه‌ای ورود کنیم؛ چراکه این فناوری در دنیا به‌طور گسترده‌ای توسعه یافته است و صنایع بزرگ دنیا در تلاشند تا بتوانند از ظرفیت این فناوری نوین برای توسعه و پیشبرد خود استفاده کنند. بلاک‌چین و استخراج رمزارز‌ها (ماینینگ)، بلاک‌چین در زنجیره تأمین و صنایع غذایی، بلاک‌چین و حقوق مالکیت فکری (Copyright)، بلاک‌چین در صنعت برق و مخابرات، حاکمیت توکن و حاکمیت در بلاک‌چین، بلاک‌چین و غیرمتمرکزسازی اقتصادی (DeFI) و بلاک‌چین در صنعت بیمه از پنل‌های تخصصی این کنفرانس بین‌المللی هستند.

رییس‌کل باشگاه نوآوری و فناوری، کنفرانس بین‌المللی بلاک‌چین و رمزارز‌ها را محلی برای گفتمان مشترک دولت، مجلس، متخصصان و نخبگان در بخش خصوصی، برشمرد و خاطرنشان کرد: در این کنفرانس با بسترسازی مناسب برای هم‌فکری و همچنین ارائه نظرات درست و کارشناسی می‌توان به یک چارچوب و قاعده مشترک رسید.

سرحدی، عمده برخورد‌های حاکمیتی و دولتی در حوزه بلاک‌چین و رمزارز‌ها را از روی ناآگاهی دانست و افزود: متأسفانه متخصان، توسعه‌دهندگان و صاحب‌نظران در این رابطه دخالت داده نشده‌اند. حوزه بیت‌کوین، رمزارز‌ها و بلاک‌چین هرکدام متفاوت هستند و این فناوری نقاط ضعف و قوت دارد؛ ما به‌عنوان یک کشور در حال توسعه و دارای نیروی متخصص جوان باید از این نقاط قوت استفاده حداکثری کنیم، آن هم در شرایطی که این فناوری روز به‌روز در حال رشد و استقبال عمومی در جهان است.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر