بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
ویترین شیک بازارسرمایه/ به‌وقت جذابیت‌ها نرخ سهم‌ها
کارشناس بازار سرمایه گفت: شرایط عمومی اقتصاد به‌گونه‌ای بوده که باید دغدغه یک تورم سنگین داشته باشیم، این شرایط بغرنج برای هر فردی که نگران منافع ملی و جمعی باشد، تلخ است.
کد خبر : ۲۴۳۹۹۵

ویترین شیک بازار سرمایه

به گزارش بورس‌نیوز، رشد ملایم بازار سرمایه در روزهای اخیر، کور سوی امیدی در دل سهامداران ایجاد کرده است؛ با این حال، هنوز بسیاری از فعالان بازار سرمایه در فاز زیان هستند و ضرری که سقوط سنگین بورس در سال قبل به آنها تحمیل کرد، جبران نشده است.

بهنام مرادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: شرایط عمومی اقتصاد به‌گونه‌ای بوده که باید دغدغه یک تورم سنگین داشته باشیم. این شرایط بغرنج برای هر فردی که نگران منافع ملی و جمعی باشد، تلخ است. رشد بازار سرمایه در روزهای اخیر، ماحصل یک رشد اقتصادی نیست؛ بلکه پیش‌درآمد تورم وحشتناکی است که اقتصاد ما را تهدید می‌کند و در این وضعیت، هر سودی هم که نصیب سهامداران شود، صرف پوشش هزینه‌های سرسام‌آور روزمره زندگی‌شان خواهد شد.

وی افزود: البته قیمت سهم‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، قیمت‌های بسیار جذابی است و سرمایه‌گذارانی که منابع نقدی در اختیار داشته و قصد یک سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند، این روزها فرصت مناسبی برای خرید سهام محسوب می‌شود. ضمن اینکه بازار سرمایه نشان داده سهم‌های بزرگ و شاخص سازی که موردحمایت حقوقی‌های بزرگ و سبدگردان ها قرار دارد، روند بهتری داشته‌اند. پدیده این روزهای بازار سرمایه این است که سهم‌های شاخصسازی که ویترین بازارسرمایه محسوب می‌شدند، اوضاع بهتری داشتند و این اتفاق در دورانی که این بازار، جدی‌تر از قبل موردتوجه رسانه‌ها و استارت آپ ها و سرمایه‌گذاران قرارگرفته، اتفاق مبارکی است.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تأکید بر چشم‌انداز تورمی اقتصاد ایران، در مقایسه بازدهی بازار سرمایه با بازدهی سپرده‌گذاری در بانک‌ها گفت: بازار سرمایه، درصورتی‌که سرمایه‌گذاران دانش مالی و تسلط کافی به تحلیل این بازار داشته باشند، به‌شرط رعایت اصول سهامداری، می‌تواند بازدهی بهتری نصیب سرمایه‌گذاران کند؛ در غیر این صورت این بازار می‌تواند همان بلائی را بر سرشان نازل کند که در از شهریورماه سال قبل بر سر سهامداران این بازار نازل شد! بنابراین به مردم اکیداً توصیه می‌کنم اگر تجربه و تخصص لازم را ندارند، از خریدوفروش سهام پرهیز کنند و برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، سراغ صندوق‌های سرمایه‌گذاری بروند. به‌هرحال انواع مختلفی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار وجود دارد و رسانه‌های متعددی هم به تحلیل عملکرد این صندوق‌ها می‌پردازند که می‌توانند باکمی بررسی، صندوق مناسب را انتخاب کنند.

مرادی در خاتمه تصریح کرد: امیدوارم مذاکرات وین به نتیجه برسد و شاهد احیای برجام باشیم. این آرزو، به معنای خیانت به وطن و چشم داشتن به کرم اجنبی‌ها نیست. هر فعال اقتصادی، این نکته را قبول دارد که رشد پایدار اقتصادی در یک کشور، منوط به ارتباطات بین‌المللی و صادرات و واردات مستمر است. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، بهترین اتفاق ممکن برای اقتصاد ایران، احیای برجام و یک توافقنامه بین‌المللی در این حوزه خواهد بود.


  • بیشتر بخوانید:

جذاب‌های بعد از بازگشایی را شکار کنید

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جذاب‌های بعد از بازگشایی را شکار کنید
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

جذاب‌های بعد از بازگشایی را شکار کنید

چشمک بورس به سرمایه‌گذاران
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

چشمک بورس به سرمایه‌گذاران

تداوم جذابیت بنیادی‌ها
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم جذابیت بنیادی‌ها

ارسال نظر