بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
افزایش درآمد ۱۹درصدی از مس‌فروش کرمانی ثبت شد؛

بازگشت "فملی" به روند صعودی در خردادماه

بازگشت
بیشترین میزان فروش محصول در اختیار «سنگ سولفور» با ۴۰۴.۷۵۸ تن بوده که نرخ فروش آن برابر با ۱.۱۸۵.۷۷۵ ریال ثبت شده است.
کد خبر : ۲۴۴۰۴۸

ملی صنایع مس ایران+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت ملی صنایع مس ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰ معادل ۶۵,۸۰۰,۸۳۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده و "فملی" با سرمایه ثبت شده ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۰ مبلغ ۱۳۵,۱۸۹,۶۴۹ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشته، درآمد‌های شناسایی‌شده این شرکت از ۲ بخش فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی تشکیل شده است.

مقدار درآمد فملی+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، شرکت ملی صنایع مس ایران نسبت به ماه گذشته ۱۹ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۲۰ درصد افزایش را به ثبت رسانده، میزان درآمدی که "فملی" توانسته از ابتدای سال مالی تا پایان خردادماه به ثبت برساند نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

میزان فروش محصولات این شرکت به میزان ۵۰۳.۴۲۶ تن اعلام شده که بیشترین میزان فروش محصولات در بازار داخلی با ۴۹۳.۹۸۰ تن بوده، بیشترین میزان فروش محصول در اختیار «سنگ سولفور» با ۴۰۴.۷۵۸ تن بوده که نرخ فروش آن برابر با ۱.۱۸۵.۷۷۵ ریال ثبت شده، همچنین گران‌ترین محصول فروش‌رفته فملی در خردادماه مربوط به «کنسانتره طلا و مس» با ۳۳.۹۳۹.۶۲۱.۸۴۹ ریال گزارش شده است.

فروش محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران در خردادماه نسبت به ماه گذشته ۳۳۴ درصد افزایش فروش را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۹۹ درصد رشد را طی این دوره یک‌ساله شاهد بوده است.

"فملی" و جست‌وجویی راهکاری برای فروش بیشتر/ کم‌عیارها، متقاضی نداشت

شرکت ملی مس ایران از جمله شرکت‌هایی است که شاید رونق صادراتی آن کاملا در اقتصاد کشور به چشم می‌آید و باید برای مازاد عرضه یا عدم تقاضا در بازار داخلی، سریعا راه‌های صادراتی را برای این شرکت گشود چراکه بازار‌های جهانی مس، تشنه عرضه‌های مس با قیمت‌های کاملا رقابتی هستند.

شرکت ملی مس ایران در معاملات منتهی به ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ در بورس کالا با ۴ محصول همیشگی خود پای به عرصه معاملات گذاشت.

ملی مس ایران، ۱۵ هزار و ۳۰ تن از مجموع محصولات خود را به ارزش ۷۵۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان در بازار معامله کرد.

کنسانتره فلزات گران‌بها

با نگاهی به روند معاملات این شرکت می‌توان دریافت که در ۱۰ سری عرضه با حجم ۳۰ تن در رینگ معاملاتی قرار گرفت و تقاضایی بالاتر از ۱۳۰ تن نیز برای این محصول به ثبت رسید و در نهایت این شرکت نیز موفق نشد تا تمام عرضه‌های خود را به‌فروش برساند و در نهایت ۲۷ تن به ارزش ۸۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان را در دفاتر فروش خود درج کرد.

مس کاتد

در ادامه روند معاملات این شرکت در بورس کالا باید به مس کاتد اشاره داشت که عرضه‌ای ۴ هزارتنی را از خود برجای گذاشت و در دو نوبت با حجم تقاضای ۳ هزار و ۳۴۰ تنی مواجه شد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده در وب‌سایت بورس کالا، شرکت ملی صنایع مس ایران به حجم تقاضای نشسته بر عرضه‌های خود نه نگفت و به تمام تقاضا‌ها پاسخ مثبت داد؛ ارزش این کالا در پایان هفته را می‌توان بالغ بر ۶۶۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

در پایان نیز باید اشاره داشت که دو محصول «مس کم عیار (سرباره R)» و «مس کم عیار (سرباره G)»نیز حتی با توجه به میزان عرضه‌های قابل توجه، تقاضایی برای آن‌ها به ثبت نرسید.


  • بیشتر بخوانید:

رشد ۳۳۰ درصدی فروش "فملی" در هفته نخست خرداد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۳۳۰ درصدی فروش
ثبت فروش ۸۹۴ میلیارد تومانی شرکت ملی مس در بورس کالا؛

رشد ۳۳۰ درصدی فروش "فملی" در هفته نخست خرداد

افزایش بیش از ۴ درصدی نرخ کاتد مس شرکت ملی مس
کاهش ۲۰ درصدی ارزش معاملات در پی افت تقاضای کاتد مس شرکت

افزایش بیش از ۴ درصدی نرخ کاتد مس شرکت ملی مس

ثبت معاملات ۸.۳۷۰ میلیارد ریالی
ادامه روند افزایشی نرخ کاتد ملی مس ایران در هفته پایانی فروردین؛

ثبت معاملات ۸.۳۷۰ میلیارد ریالی "فملی"

افزایش ۲ درصدی نرخ کاتد مس
معاملات ۳.۶۷۶ میلیارد ریالی ملی مس در بورس کالا؛

افزایش ۲ درصدی نرخ کاتد مس

ارسال نظر