بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد:

ادامه روند صعودی بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط و بدبینی که نسبت به مذاکرات برجام وجود دارد فعلا روند بازار مثبت خواهد بود.
کد خبر : ۲۴۴۰۷۴

ادامه روند صعودی بازار

مهدی محسنی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره رشد بورس اظهار کرد: با توجه به کسری بودجه‌ ۵۰۰هزار میلیارد تومانی که گریبانگیر اقتصاد شده و مذاکرات برجامی که نتیجه‌ای در بر نداشته است؛ باعث افزایش انتظارات تورمی در اقتصاد شده و به همین دلیل "بورس" به‌عنوان تنها پناه سرمایه‌گذاران روند رو‌به رشد و صعودی را به خود گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر، بخشی از رشدی که این روزها اهالی بازارسرمایه تجربه کرده‌اند مربوط به افزایش نرخ‌ها بوده و که برخی از شرکت‌های در گروه‌های کشاورزی، صنعت نیروگاهی و ... در آینده نزدیک مجوز آن را کسب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل ادامه رشد بازار به تیم اقتصادی دولت آینده گره خواهد خورد که چه برنامه‌ای را برای نرخ بهره پیاده خواهند کرد و اگر برجام به نتیجه برسد، قطعاً شرایط متفاوت دیگری رقم خواهد خورد، گفت: به دلیل وجود ابهامات نمی‌توان درباره آینده بازار نظر قطعی داد اما؛ با توجه به شرایط و بدبینی که نسبت به مذاکرات برجام وجود دارد فعلاً روند بازار مثبت خواهد بود.

محسنی تصریح کرد: برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تیم اقتصادی دولت آینده مطرح شده و با توجه به شناختی که از آن‌ها وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تصمیماتی که می‌گیرند به نفع بازار خواهد بود.

وی درباره ظرفیت گروه‌ها برای رشد در بازه زمانی فعلی  بازار خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در گروه پتروشیمی‌ها اکثر شرکت‌ها اشباع شده‌اند و فقط شرکت‌های اوره‌ساز وضعیت بهتری دارند اما؛ بهتر است سهامداران برای سرمایه‌گذاری با توجه به افزایش نرخ‌هایی که در پیش است بخش بیشتری را به سهم‌های ریالی اختصاص دهند.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با شرایط فعلی بازار به سمت پایین حرکت نخواهد کرد و رو به بالا خواهد بود و پس‌ از آن باید در انتظار استقرار دولت جدید بود تا بتوان بهتر وضعیت را تحلیل کرد.


  • بیشتر بخوانید:

شرط تسریع فرایند ورود پول پارک شده به بورس

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پرداخت سود مجامع نیازمند اصلاح است
رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار:

پرداخت سود مجامع نیازمند اصلاح است

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

شرط تسریع فرایند ورود پول پارک شده به بورس

رشد «بورس» تا کجا منطقی است
در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح شد:

رشد «بورس» تا کجا منطقی است

«بورس» در انتظار ترکیب جدید میز اقتصاد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

«بورس» در انتظار ترکیب جدید میز اقتصاد

ارسال نظر