بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"شرکت‌های کوچک" آدرس بعد از کامودیتی‌ها شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده بازار به سمت شرکت‌های کوچک و شرکت‌هایی که فروش داخلی دارند حرکت کند.
کد خبر : ۲۴۴۱۰۰

چرخش از سهام کامودیتی محور به سمت شرکت‌های کوچک

 

محمدرضا ترابی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره روند رو به رشد بازارسرمایه اظهار کرد: بازار در ماه‌های گذشته بیشتر از آن چیزی که باید، روند اصلاح به خود گرفت به‌ویژه در برخی از سهم‌ها روند اصلاح‌ها زیاد بود اما؛ به‌طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد اُفت قیمت صورت گرفت به همین دلیل شرکت‌هایی که در سه‌ماهه اخیر فروش بهتری داشتند در برگشت پیشتاز شدند.

وی بابیان اینکه بازار در حال حاضر بیشتر در حالت انتظار قرار دارد و به‌نوعی منتظر نتایج برجام است تا قیمت دلار به ثبات بیشتری برسد، گفت: به‌آرامی وضعیت تیم اقتصادی دولت آینده و وضعیت برجام مشخص خواهد شد و بهتر می‌توان بورس را تحلیل کرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد دولت فعلی در تلاش بوده تا بورس را در شاخص حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تحویل دهد تا ریزش‌هایی که طی ماه‌های گذشته صورت گرفت زیاد به چشم نیاید.

ترابی بیان کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود دولت برخی از سهم‌های بزرگ را به سمت بالا سوق دهد تا بتواند به شاخص یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

کارشناس بازارسرمایه درباره ظرفیت گروه‌ها برای رشد در بازار تصریح کرد: سهام کامودیتی محور مانند فلزی‌ها و پتروشیمی‌ها که دنباله‌رو قیمت‌های جهانی هستند به‌نوعی رشد داشتند و با به ثبات رسیدن قیمت‌های جهانی این گروه ممکن است دیگر رشد آن‌چنانی نداشته باشند و وقت استراحت آن‌ها فرارسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده بازار به سمت شرکت‌های کوچک و شرکت‌هایی که فروش داخلی دارند حرکت کند.

ترابی درباره شرکت‌های کوچک افزود: با توجه به اصلاح‌های ۷۰ تا ۸۰ درصدی که شرکت‌های کوچک داشتند و حتی برخی از آن‌ها به قیمت اواخر سال ۹۸ برگشتند در روز‌های اخیر اقبال به آن‌ها بیشتر شده و قفل صف‌های این سهام نیز باز شد.


بیشتر بخوانید:

ادامه روند صعودی بازار

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد:

ادامه روند صعودی بازار

رشد «بورس» تا کجا منطقی است
در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح شد:

رشد «بورس» تا کجا منطقی است

ارسال نظر