بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۴۱۲۸

شناسایی یک مرزعه بیت‌کوین در کرمانشاه با ۷۱ دستگاه ماینر غیرمجاز

 فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک مزرعه بیت کویین و توقیف ۷۱ دستگاه ماینر غیرمجاز در حوالی شهر کرمانشاه خبر داد.

ضبط و کشف ۱۴ دستگاه ماینر غیرمجاز در خرمشهر

فرمانده انتظامی خرمشهر از کشف و ضبط ۱۴ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان خبر داد.

ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی، ۲.۶۳ درصد کمتر شد

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۳۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

۷۰ نقطه استخراج رمزارز‌ها درتهران شناسایی شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از طرح ویژه پلیس برای برخورد با استخراج رمز ارز نیز خبر داد و گفت: همانطور که آقای رییس جمهور نیز اعلام کردند استخراج رمز ارز تا پایان شهریور ماه ممنوع است. پلیس نیز طرح ویژه‌ای را برای برخورد با استخراج کنندگان رمزارز‌ها در دستورکار خود قرار داد و از زمان اجرای آن در روز‌های اخیر تاکنون بیش از ۷۰ نقطه در تهران که به محلی برای استخراج رمزارز‌ها بدل شده بود، شناسایی شد.

برق مصرفی استخراج رمزارزها نمی تواند باعث قطعی برق باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: آخرین آمار بانک مرکزی درباره میزان برق مصرفی برای مزارع استخراج بیت کوین هزار کیلووات است. خود دوستان توانیر هم این عدد را بین هزار تا دو هزار مگاوات می‌دانند، اما براساس آخرین آمار مجوز‌های صادر شده این عدد ۳۰۰ مگاوات است که اگر مزارع فاقد مجوز را هم در نظر بگیریم ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات خواهد شد؛ این عددی نیست که باعث قطعی برق باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر