بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
در معاملات بازار جهانی صورت گرفت؛

افزایش قیمت طلا تحت تاثیر تضعیف ارزش دلار

افزایش قیمت طلا تحت تاثیر تضعیف ارزش دلار
قیمت طلا در معاملات بازار جهانی با ضعیف شدن ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، اندکی افزایش پیدا کرد.
کد خبر : ۲۴۴۱۷۶

افزایش قیمت طلا تحت تاثیر تضعیف ارزش دلار

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۲ دلار و ۶۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، اگرچه طلا در پی افت اندک دلار و بازده اوراق خزانه، رشد ملایمی پیدا کرده، اما به حدی نیست که روند صعودی نیرومندتری پیدا کند. پس از این که آمار شاخص قیمت مصرف کننده از رشد دلار پشتیبانی کرد و بازده اوراق قرضه بلندمدت را بالا برد، طلا شب گذشته به شکل غیرمنتظره‌ای رشد قیمتش را حفظ کرد. این امر تا حدودی خاطر سرمایه گذارانی که به روند صعودی قیمت‌ها خوش بین هستند را آسوده کرد که طلا بالاخره موقعیت خود به عنوان دارایی امن در برابر تورم را پیدا کرده است.

شاخص دلار که روز سه شنبه بهترین رشد روزانه در حدود یک ماه گذشته را تجربه کرد، در معاملات روز جاری در برابر سبدی از ارز‌های رقیب ۰.۱ درصد کاهش یافت. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله هم عقب نشینی کرد که به معنای کاهش هزینه نگهداری طلا بود.

آماری که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد قیمت مصرف کننده آمریکا در ژوئن بیشترین افزایش را در ۱۳ سال گذشته داشته است. توجهات اکنون به سخنرانی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره و توضیح وی درباره وضعیت تورم معطوف شده است. پاول مکررا تاکید کرده است که تورم بالاتر موقتی خواهد بود و انتظار دارد زنجیره تامین عادی شده و وفق پیدا کند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: توجه بازار روی این موضوع خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا تا چه اندازه نرخ تورم و استمرار آن را کم اهمیت خواهد شمرد. اگر آنچه که در ژوئن شنیده شد، مجددا تکرار شود احتمالا مسیر حرکت طلا نزولی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا ماه گذشته پس از این که بانک مرکزی آمریکا افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره را اعلام کرد، هفت درصد افت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۸۳۳ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۱۰۹ دلار و ۳۲ سنت ایستاد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر