بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

شناسایی سود عامل ریزش شاخص

کارشناس بازار سرمایه گفت: پس از مدتی بازار در سود قرار گرفت به همین دلیل برخی از معامله گران ترجیح دادن سود‌ها را شناسایی کنند و عدم تعادل بازار به همین دلیل است.
کد خبر : ۲۴۴۴۰۱

شناسایی سود عامل ریزش شاخص

همایون دارابی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره پیش بینی بازار امروز اظهار کرد: بازار امروز احتمالامثبت خواهد، اما به طور طبیعی زمانی که شاخص بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد قرار می‌گیرد، کمی حجم فروش‌ها بیشتر می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به وضعیتی که در بازار جهانی وجود دارد و شرایطی که بر اقتصاد کلان حاکم است، بازار باید به سمت مثبت حرکت کند.

وی گفت:، اما نگرانی افزایش نرخ سود بین بانکی است که به دلیل جمع آوری نقدینگی از سوی بانک مرکزی مجددا به بالای ۱۸ درصد افزایش یافته است اگر این رفتار‌ها نباشد بازار می‌تواند مسیر خود را به آرامی ادامه دهد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که آیا برگزاری مجامع موجب ریزش روز گذشته بازار شده است، گفت: در فصل مجامع بسیاری از نماد‌ها بسته می‌شوند و بسیاری از فعالان درگیر می‌شوند، اما به نظر می‌رسد بیشتر فروش‌ها تکنیکی است، پس از مدتی بازار در سود قرار گرفت به همین دلیل برخی از معامله گران ترجیح دادن سود‌ها را شناسایی کنند و عدم تعادل بازار به همین دلیل است.

دارابی درباره ورود نقدینگی به بورس بیان کرد: در حال حاضر نقدینگی بزرگی که بتوانند بازار را به سمت بالا سوق دهد وجود ندارد، همچنان بخش عمده بازار از اعتبار منابع اعتباری فعالان بازار، کارگزار‌ها و خروج از صندوق‌های درآمد ثابت تامین شده و هنوز جریان ورودی قوی از بیرون بازار به داخل بازار نداریم.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: برای اینکه شاخص بتواند به رشد سنگینی برسد نیاز به ورودی قابل ملاحظه‌ای از نقدینگی داریم، اما به نظر می‌رسد روند آهسته و پیوسته برای بازار مناسب‌تر باشد تا به یکباره با ورود حجم زیادی از پول، شاهد جهش شاخص باشیم.

وی درباره اعتماد سهامدارن تصریح کرد: دو دسته سهامدار در بازار وجود دارد، نخست سهامدارانی که به صورت حرفه‌ای در حال معامله هستند و از قبل فعال بودند و در حال حاضر نیز در حال ادامه دادن فعالیت هستند، اما گروه دوم افرادی هستند که در بیرون بازار حضور دارند که یا از بازار، پول خارج و تبدیل به سپرده کردند یا افرادی که کلا سپرده بانکی دارند، این افراد هنوز به حرکت در نیامدند.


  • بیشتر بخوانید:

"بورس" نیازمند پول پرقدرت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سازمان بورس مصوب کرد/ تصویب دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای:

سازمان بورس مصوب کرد/ تصویب دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه

چرا بازار ریزشی شد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چرا بازار ریزشی شد

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" نیازمند پول پرقدرت

ارسال نظر