بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مناسب‌ترین استراتژی در روزهای ابهام‌آمیز توافق یا عدم‌توافق
نایب‌رئیس هیات مدیره سبدگردان فراز گفت: قاعدتا سرمایه گذارانی که اقدام به خرید و نگهداری سهم های بنیادی بازار کرده اند، بیش از سهامدارانی که معاملات روزانه دارند، بازدهی کسب می کنند.
کد خبر : ۲۴۴۴۹۱

مناسب ترین استراتژی در روزهای ابهام آمیز توافق یا عدم توافق

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران تیرماه سبزی داشت و با تعطیلی ۶ روزه پایتخت، این بازار هم روزهای پایانی تیرماه را به مرخصی رفت. باید دید آیا مثبت‌های بازار سرمایه در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد داشت یا نه.

حمیدرضا جیهانی، نایب‌رئیس هیات مدیره و مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد: بازار سرمایه ما تحت تأثیر دو عامل مهم قرار دارد. نرخ ارز و نقدینگی. قاعدتاً حیات بازار سرمایه به نقدینگی وابسته بوده و اتفاقاً آغاز و پایان فرازوفرودهای بازار، همین نقدینگی سرگردان است تا نقدینگی سرگردان به‌جای ورود به بازارهای موازی، جذب بازار سرمایه شده و به بنگاه‌های اقتصادی تزریق شود.

وی افزود: متأسفانه یا خوشبختانه فعلاً نمی‌توان در مورد دولت جدید اظهارنظر کرد؛ چراکه مشخص نیست در دولت جدید چه کسانی سکان نهادهای مهم اقتصادی کشور را بر عهده خواهند داشت تا از طریق سوابق و نظرات تخصصی‌شان بتوان در مورد سیاست‌های اقتصادی دولت بعد پیش‌بینی کرد. ولی حتی اگر دولت جدید برنامه‌ای هم برای سرکوب نرخ ارز داشته باشد، باز با رشد نقدینگی مواجه هستیم و ازآنجاکه با توجه به برخی محدودیت‌ها، بازارهای موازی جذابیت کمتری برای سرمایه‌گذاران دارند، بازار سرمایه جذاب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود تا پایان ۱۴۰۰، اتفاقات خوشایندی در بازار سرمایه رقم بخورد و روزهای خوبی در انتظار فعالان بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال اظهار کرد: نکته اینجاست که برای پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان امسال، باید سناریوهای مختلفی را مدنظر قرارداد. با فرض توافق و احیای برجام، سهم‌هایی همچون گروه بانکی که از لغو تحریم‌ها منتفع می‌شوند، جذاب خواهند بود و با فرض عدم توافق، سهم‌های کامودیتی محور و برخی سهم‌ها که فروش داخلی داشته و احتمال افزایش نرخ دارند، پتانسیل رشد خواهند داشت. علاوه بر این، با در نظر گرفتن احتمال حذف ارز ترجیحی، سهم‌هایی را هم که دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، باید زیر نظر داشت. اما به‌هرحال سرمایه‌گذاران بهتر است این روزها بیشتر با نگاه تحلیلی اقدام به خرید و نگهداری کنند و از نوسان‌گیری‌های کوتاه‌مدت بپرهیزند. قاعدتاً سرمایه‌گذارانی که اقدام به خرید و نگهداری سهم‌های بنیادی بازار کرده‌اند، بیش از سهامدارانی که معاملات روزانه دارند، بازدهی کسب می‌کنند.

جیهانی در خاتمه خاطرنشان کرد: هیجان بازار سرمایه تخلیه‌شده و اگر برخی روزها بازار منفی می‌شود یا به‌محض رنج منفی در نمادهای شاخص ساز، کل بازار صف فروش نمی‌شود؛ نشان‌دهنده حرکت منطقی و معقول فعالان این بازار است.


  • بیشتر بخوانید:

دسته گل اساتید، قیمت گذاری دستوری سیمان 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران

فرش قرمزی برای نسل Z در بازار سرمایه
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرش قرمزی برای نسل Z در بازار سرمایه

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران

ارسال نظر