بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
شرقی‌ها از دل وال‌استریت مجوز رشد شاخص گرفتند؛

گاو نر برجام و دستور، بدوش!

گاو نر برجام و دستور، بدوش!
درحالی‌که شورای امنیت متن توافق را در مقایسه با قانون مجلس ناسازگار قلمداد کرده، اما آقای سخنگوی پاستور، همه‌چیز را تمام‌شده می‌داند و همین سردرگمی در لایه نخست سیاست، دلار را ۱۰۰ تومان گران کرد تا این ارز در محدود ۲۴ هزار ۵۰۰ تا۶۰۰ تومان دست‌به‌دست شود.
کد خبر : ۲۴۴۴۹۲

گاو نر برجام و دستور، بدوش!

به گزارش بورس‌نیوز، عاقبت برجام و دلار از لیلی و مجنون نیز پیچیده‌تر شده نه؛ از گاو نر و بدوش، سخت‌تر شده است.

درحالی‌که شورای امنیت متن توافق را در مقایسه با قانون مجلس ناسازگار قلمداد کرده، اما آقای سخنگوی پاستور، همه‌چیز را تمام‌شده می‌داند و همین سردرگمی در لایه نخست سیاست، دلار را ۱۰۰ تومان گران کرد تا این ارز در محدود ۲۴ هزار ۵۰۰ تا۶۰۰ تومان دست‌به‌دست شود.

شاخص کل دلار نیز که در محدوده رقابتی و صعودی طی ماه گذشته بود، سکته‌ای زد تاکمی توقف و احتیاط را برای این بازار متصور باشیم، زیرا فاکتور‌های اقتصادی اعلام‌شده از سوی فدرال رزرو و بانک‌مرکزی آن‌چنان به مذاق معامله‌گران این بازار خوش نیامده است.

معامله‌گران بازار امن، در پی بازار امن!

نوسان‌های دلار بر نرخ طلای زرد نیز تأثیرگذار بود و مثقال طلا را بر روی ترازو‌ها به کمترین قیمت در سطح هفته رساند.

معامله گران بازار طلا اصلاً چنین تصوری نداشتند که با ورود موج جدید سرمایه‌گذاری امن برای خرید و سرمایه‌گذاری در اونس طلا، این بازار در محدوده کاهش ۶درصدی خود را ببیند و این ارتفاع برای سرمایه‌گذاران بی‌دل و جرات کاملاً استرس‌زا بوده تا سرمایه‌گذاری امن را از این بازار خارج کنند.

در بازار سکه ایران نیز تقریباً نرخ سکه همانند روز گذشته در بین معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد و گویی سکه کف ۱۰میلیون و ۶۰۰هزارتومانی را به‌صورت موقت برای خود ساخته است.

نفت آمریکا "نقطه غ" را از توهم عرب‌ها گرفت!

لرزش شاخص‌های بازار نفت حاکی از افزایش عرضه‌ها نسبت به تصمیم‌های اوپک پلاس بود، اما یکی از خریداران بزرگ نفت خام، واردات خود را آن‌چنان کاهش داده که استرس کاهش‌ها به جان تولیدکنندگان افتاده که چرا افزایش تولید را در دستور کار قرار دادند.

اتفاقی جالب‌تر در بازار‌های نفتی آن است که خبر‌ها از کاهش سطح نفت ایالات‌متحده پیش از اوپک پلاس حکایت داشتند اما؛ آژانس انرژی موجودی نفت خام آمریکا را بالاتر از حد تصور فعالان این بازار اعلام کرد تا همگان بار دیگر سورپرایز شوند و دماغ اوپکی‌ها، بیشتر بسوزد و خائنان این بازار بیشتر رنگ ببازند.

عربی‌های غرب‌زده با تصمیم‌های ناقص و از سر شکم‌سیری خود، باعث شدند تا شاخص نفت‌خام ایالات‌متحده نزدیک به ۳.۵درصد رشد کند.

از شرق تا غرب

شاخص‌های بازار شانگ‌های و ژاپن عقب‌نشینی خود را در حال پس‌گرفتن هستند و گام‌های پس‌رفت را به‌سوی پیشرفت طی می‌کنند.

شاخص Nikkei با نگاهی به آینده و البته رشد صادرات این کشور دل به دریا زده و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها نیز باعث شده تا اهالی این بازار ریسک‌پذیری خود را به بازارمالی نیز منتقل کنند و این شاخص را با رشد ۱۶۰واحدی، جشن بگیرند.

شانگ‌های و اهالی جینی بازار‌های مالی نیز تحت تأثیر بازگشت شاخص در بازار‌های بزرگ مالی به‌خصوص آمریکا دل به دریا زده تا شاخص رکود زده جند وقت اخیر شانگ‌های را با گردگیری، به‌سوی رشد سوق دهند تا این شاخص رشد ۲۶واحدی را به خود ببیند.

یک سخنرانی و بازگشت به ارتفاع ۳۲هزاردلاری

ایلان ماسک با سخنرانی اخیر خود بارزه‌ای از امید را در دل معامله‌گران این بازار روشن کرد تا تمام بازار‌های رمزارز، سبزپوش شوند؛ معامله کران دیروز ۸.۲۳درصد رشد بیت‌کوین را به نظاره نشستند و دوج‌کوین هم نمره ۲۰ را گرفت.

اهالی نگران بیت‌کوین که نرخ ۲۸هزاردلاری را به خود دیده بودند، پس از این رشد، باردیگر در ارتفاع ۳۲هزار دلاری نفس تازه‌ای را چاق کردند.


  • بیشتر بخوانید:

جنگ "یوآن" و "دلار" برای قرارداد نفتی ایران و چین

اشتراک گذاری :
ارسال نظر