بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
پیشتاز‌های ماهانه تا سالانه را بشناسید؛

ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!

ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!
ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان هفته گذشته منهی به تیرماه سال جاری شاید نسبت به هفته خود نوید ورود نقدینگی را دریافت کرده بود اما؛ با توجه به اتفاقاتی که بازارسرمایه در هفته گذشته تجربه کرد، این صندوق‌ها مجدد دروازه‌های خروج نقدینگی را بازشده دید.
کد خبر : ۲۴۴۵۳۲

روند ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان هفته گذشته منهی به تیرماه سال جاری شاید نسبت به هفته خود نوید ورود نقدینگی را دریافت کرده بود اما؛ با توجه به اتفاقاتی که بازارسرمایه در هفته گذشته تجربه کرد، این صندوق‌ها مجدد دروازه‌های خروج نقدینگی را بازشده دیدند تا با خروج رقم قابل‌توجه ۲۶۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ارزش این صندوق‌ها به ۵۲ هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان برسد.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق‌ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

روند ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!روند ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!روند ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!روند ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز پنجشنبه ۱۸ تیرماه امسال به ۵۲ هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

بهترین عملکرد هفتگی را صندوق سرمایه‌گذاری یکم اکسیر فارابی با ۳.۳۸ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده پس‌ازآن نیز صندوق مشترک گنجینه ارمغان الماس با ۳.۲۰ درصد بازدهی مثبت، بهترین عملکرد را در هفته قبل داشته است. همچنین، ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی را سه صندوق سهام بزرگ کاردان و مشترک بانک اقتصاد نوین و قابل معامله واسطه‌گری مالی یکم به ترتیب با  ۱.۳۱ درصد، ۱.۳۱ درصد و ۱.۰۱ درصد بازدهی منفی داشته‌اند.

ذره‌بینی بر عملکرد ماهانه صندوق‌ها

بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی مپنا ایرانیان با ۲۸.۴۳ درصد بازدهی مثبت داشته و در انتهای این لیست، نام قابل معامله واسطه‌گری مالی یکم با عملکرد مثبت ۲.۱۷ درصدی مشاهده می‌شود.

دوره سه ماه‌های که برترین‌ها وضع خوبی داشتند

صندوق ارزش کاوان آینده و مشترک رشد سامان نیز در این بازه زمانی بهترین و ضعیف‌ترین عملکرد را به ترتیب با ۲۰.۷۸ درصد بازدهی مثبت و ۸.۶۳ درصد بازدهی منفی به خود اختصاص داده‌اند.

عملکرد سالانه بررسی شد

در یک سال منتهی به ۲۲ تیرماه سال جاری بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق مشترک آسمان یکم و مشترک پیشتاز به ترتیب با ۱۰.۲۶  و ۷.۶۷ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند. صندوق‌های مشترک رشد سامان و بانک دی نیز به ترتیب با ۴۴.۷۲ و ۴۳.۰۸ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.


  • بیشتر بخوانید:

خوب‌ها و بدهای صندوق‌های سهامی را بشناسید

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
بهترین صندوق فقط پالایش با ۳۰درصد ضرر