بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
سهامداری کردن پس از تعطیلات
سهامداران باید بدانند در بازاری که سهم‌های ۳۸ هزارتومانی هم وجود دارد، نباید قیمت بسیاری از سهم‌های بنیادی و سهم‌هایی که در کف قیمتی خود هستند را بیشتر ذلیل کرد بنابراین کمی سهامداری کردن پس از تعطیلات، می‌تواند نوید بازاری سبز را به اهالی زیست‌بوم بازار سرمایه بدهد.
کد خبر : ۲۴۴۶۳۳

سهامداری کردن پس از تعطیلات

به گزارش بورس نیوز، سهامداران عزیز، امروز معاملات بازارسرمایه پس از ۶ روز بار دیگر ماراتن خود را آغاز خواهد کرد و بازار به‌دور از هیجان، می‌تواند کلید شکستن مقاومت فعلی و ورود به مقاومت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی باشد اما؛ سهامداران باید بدانند در بازاری که سهم‌های ۳۸ هزارتومانی هم وجود دارد، نباید قیمت بسیاری از سهم‌های بنیادی و سهم‌هایی که در کف قیمتی خود هستند را بیشتر ذلیل کرد بنابراین کمی سهامداری کردن پس از تعطیلات، می‌تواند نوید بازاری سبز را به اهالی زیست‌بوم بازار سرمایه بدهد.

بنیادی‌های بزرگ مانند "فولاد"، "فارس"، "فملی"، "میدکو"، "کگل" و ... جذاب‌های بیشترین ارزش بازار زیر تابلوی بورس هستند و نباید چتر ریسک قیمتی را بر سر آن‌ها گشود و سهامدار ماندن و البته ورود نقدینگی، باید بازار را برای پیشرفت جدی‌تر به حرکت‌های روبه‌جلو فراخواند.

ابراز وجود دلاری‌ها قبل از پایان تعطیلات

اهالی دلاریون با ورود به محدوده دوشنبه و ایجاد شوک به صرافی و بانک‌ها فشار عرضه‌های خشک را به بازار تزریق کردند و کار تا جایی پیش رفت که حتی مقاومت ۲۵ هزارتومان پس از مدت‌ها به لرزش درآمده بود و فاصله‌ای برای ریزش دیوار کاه‌گلی ریال در برابر این ارز نداشت اما؛ فعلاً نوسانگیران بازار در انتظار تصمیم‌های بانک مرکزی برای بازار فردا هستند تا ببینید که کمربند صعود را باید محکم‌تر ببندند یا اینکه فعلاً از دور بازار را دست‌کاری کنند.

معامله‌گران این بازار طی آخرین معاملات خود دلار را ۲۴ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان دست‌به‌دست کردند.



رمز باردیگر به سقف خورد

رمزارز‌ها پس از رشد ۲ روزه خود به سقف مقاومتی مجددی برخورد کرد و خبری از توئیت‌های حمایتی نبود تا بار دیگر بازار‌های دیجیتالی ارز، قرمزپوشی را به جان بخرد.

بیت کوین در محدوده ۳۴ هزار دلاری باقی ماند، ولی کاهش یک‌درصدی را هم برای خود به ثبت رساند؛ چینی‌ها باآنکه اهالی سیچوان را آرام نشاندن گویا پلیس این کشور نیز کمر همت را بسته تا افراد غیرمجاز این ارز‌های دیجیتالی را شناسایی و جریمه کند.

بازار امروز نوبت کیست

در آخرین روز معاملات بازارسرمایه، عرضه‌ها شدت گرفت اگر خط روند‌های شاخص‌کل را فراموش نکرده باشید می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شاخص یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی را رد کرد و اتفاقاً شاخص هم‌وزن نیز خط روند نزولی تقریباً یک‌ساله را در نوردید و حالا نوبت به صعودی به ارتفاع ابتدای کانال نزولی خود را باید تجربه کند.

سهامداران عزیز همان‌طور که در ابتدای این گزارش نیز اشاره شد، پس از وقفه‌ای که در زیر تابلوی بورس تهران رقم خورد در نیمه نخست امروز بازارسرمایه احتمالاً هیجان بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد اما؛ اصلاحات کوچک و مقطعی می‌توان با سه فاکتور مهم، زمینه بازگشت و رشد شاخص‌های بورس را فراهم سازد.

پس، توجه کنید که گزارش‌های دوره‌ای سه‌ماهه کامودیتی‌ها و پتروپالایشی‌ها عالی بودند آن‌ها را مفت از کف ندهید و اگر تمایل به سرمایه‌گذاری بیشتر دارید، خرید پله‌ای را برای سبد پرتفوی خود فراموش نکنید ضمن آنکه نرخ‌های جهانی نیز کاملاً به نفع شرکت‌های صادرات محور بوده و رشد نرخ‌ها در صورت‌های مالی آن‌ها کاملاً پدیدار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر