بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
امیر هامونی، در مراسم افتتاح تالار معاملات کارگزاری صبا تامین مطرح کرد؛

اهمیت عرضه اولیه صنعت کارگزاری در بازار سرمایه

اهمیت عرضه اولیه صنعت کارگزاری در بازار سرمایه
مدیرعامل فرابورس از عرضه اولیه یکی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه شستا در چهارشنبه هفته جاری خبر داد.
کد خبر : ۲۴۴۷۳۳

کارگزاری صباتامین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران درافتتاح تالار معاملات جدید کارگزاری صبا تامین ضمن قدردانی از اقدامات مجموعه شستا و تصمیمات رضوانی فر در جهت شفاف سازی و عرضه شرکت‌های زیرمجموعه و همچنین عملکرد سرمایه‌گذاری صباتأمین و کارگزاری صباتأمین به عنوان بازوی اجرایی مجموعه شستا در ایجاد ساختار شفاف و روشن در جهت پذیرش و عرضه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: می‌توان بازار هدف شرکت کارگزاری صبا تامین را به فراتر از مجموعه‌های شستا گسترش داد و با توجه به شایستگی‌ها و تجربیات این کارگزاری، مسیر پذیرش شرکت‌های خصوصی نیز هموار خواهد شد.



هامونی از عرضه اولیه یکی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه شستا در چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه هفته گذشته قرار بود عرضه اولیه وهامون انجام شود و به دلیل تعطیلات کرونایی به تعویق افتاد این عرضه در روز چهار شنبه این هفته صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: شرکت‌هایی که سال گذشته پذیرش شدند بالغ بر ۶۰ شرکت بودند که تعدادی درج شدند و در مرحله عرضه اولیه قرار دارند. سایر مجموعه‌ها هم در مراحل کشف قیمت، ارزش گذاری و ثبت در سازمان هستند که به فراخور موضوع بعد از آماده شدن وارد بازار می‌شوند.

هامونی در خصوص عرضه اولیه سرخابی‌ها نیز گفت: در مورد عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مرحله ثبت در سازمان هستند که بعد از انجام مراحل در بازار پایه درج خواهند شد.

وی در مورد نقش کارگزاری‌ها در بازار سرمایه گفت: امروز برنامه افتتاح و بهره‌برداری از تالار معاملات جدید شرکت کارگزاری صبا تامین بود. این مجموعه از زیر مجموعه‌های شستا بوده که در روز جاری ساختمان مرکزی این کارگزاری افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: اگر این شرایط فراهم شود که بتوان خود صنعت کارگزاری را به صورت اختصاصی عرضه اولیه کرد و شرکت‌های فعال این صنعت را وارد بازار کرد، اتفاق بسیار مهم و خوبی است. مشاوران پذیرش که کارگزاران و هلدینگ‌های خدمات مالی را شامل می‌شوند نقشی اساسی در این زمینه را دارند که می‌توانند فعال‌تر عمل کنند. سواد مالی هم موضوعی است که همیشه باید مورد توجه کارگزاری‌ها باشد. همچنین با توجه به اینکه اکثر کارگزاران و فعالان این حوزه بر "بخش خریدار (buyside) " تمرکز دارند، پیشنهاد می‌شود کارگزاری صباتامین به بخش فروش (sellside) نیز بپردازد و برای این بخش معاونت پذیرش در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر