بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
بهترین دفاع، حمله است؛ نه آقای وزیر راه!
ساعت پنج‌ونیم امروز نیم‌نگاهی دارد به آقای به‌اصطلاح وزیر با لقب شهرساز که گویا خواسته از قافله همه وزیران از جمله نفت، صنعت، اقتصاد، نیرو و ... حتی بانک‌مرکزی جا نماند و سنجاق‌های در گمرک مانده را به بدن بورسی‌ها بزند.
کد خبر : ۲۴۴۷۴۱

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها شاکی از سیگنالی که دیشب از صداوسیما به بازار امروز مخابره شد و زیر لب که نه، بلندبلند به رئیس آن رسانه می‌گفت آخر چرا!!!!!

با کدام کارنامه این افراد می‌آیند و می‌خواهند از خود دفاع کنند؟ درسته که بهترین دفاع، حمله است ولی  نه اینکه شما وضعیت مسکن‌مهر، راه‌سازی، فرودگاه و هواپیما و ... در حد کشورهای کشف نشده‌ایم اما؛ ادعای ما سقف مقاومت نرخ‌های فوب خلیج‌فارس را می‌شکند.

این آقای به‌اصطلاح وزیر با لقب شهرساز، گویا گفته همه وزیران از نفت، صنعت، اقتصاد، نیرو و ... حتی بانک‌مرکزی سوزن که نه، تیشه‌ای به بورس زدند، حالا ما هم آب‌وآتش را به جان بورسی‌ها می‌اندازیم وگرنه که غیر از خرابکاری هنری نداریم.

ای‌کاش آقای وزیر به‌جای بوق و کرنا کردن آنکه نرخ سیمان را بورس‌کالا گران کرد، یادش می‌آمد که داستان خصوصی‌سازی و ETFها و زیر میز زدن وزیر نفت، نرخ فولاد و وزیر صمت، سکه آتی و رئیس بانک‌مرکزی، قطعی برق و عدم عرضه‌های فولادی و سیمانی‌ها و ... را هم مقصر اهالی بازارسرمایه و به‌خصوص بورس‌کالا بودند!

آقای مسکن‌چی یادمان رفته بود جلوی پروژه مسکن‌مهر و شهرسازی قیچی به دست ایستاده‌اید تا روبان پروژه‌های 8 ساله دولت را افتتاح کنید و انگار سیمان کم آوردید. وزیری که تا دیروز بورس‌کالا را برای عرضه مسکن بهترین نسخه می‌دانست گویا دیده که شفافیت آن آن‌قدری هست که بورس‌کالا بدرد نمی‌خورد.

بی‌کفایتی که از حد بگذرد و مجلس هم هرروز سکوت کند ... وزیر خیال بد کند

آفتاب مجامع دست بانکی‌ها را رو کرد!

وقتی می‌گوییم بانک‌ها با پول ملت هر غلطی خواسته‌اند کرده‌اند، عده‌ای‌ترش می‌کنند و تهدید می‌کنند که... شکر خدا مجامع بانک‌ها آفتابی بود دلیل آفتاب! آقایان مدیر فرمودند رئیس بزرگ فرمان داده سود حداقلی تقسیم شود و کف دست سهامدار، هیچی نگذاشتند؛ اما نوبت تعیین پاداش هیات مدیره ها که شد طوری دست و دل‌بازی کردند و پول پاشیدند که نه‌فقط سهامداران که حتی بلاگرهای شبکه‌های مجازی هم انگشت‌به‌دهان ماندند و ریخت‌وپاش مدیران محترم را سوژه کردند... به قول برخی دوستان تحلیلگران، باید نگران قدرت گرفتن این بانک‌ها باشیم؛ خیلی دیر نیست که سیاستمان هم‌دست همین گردن‌کلفت‌ها بیفتد.

گفتیم بانک، بد نیست یادآوری کنیم که بعضی بانک‌ها به اعضای هیات مدیره، پاداش میلیاردی دادند و بعضی‌ها هم برای تبلیغاتشان سالی ۳۰۰ میلیارد تومان خرج می‌کنند و... معلوم نیست پشت پرده این ریخت‌وپاش‌ها چه سودی خوابیده که این‌طور هزینه می‌کنند. فقط حیف که سهامدار خرد طبق معمول همیشه از این سودها، سهمی ندارد...

درآمد لاکچری آقازاده‌ها در پتروشیمی‌ها

در ترکیب سهامداران بعضی پتروشیمی‌ها، اسم شرکتی به چشم می‌خورد که بعد از پیگیری، معلوم شد این شرکت متعلق به همان آقازاده‌ای است که به لطف دوستی با بعضی آقایان، قبلاً دو سه شرکت پتروشیمی را به اسم خصوصی‌سازی، مفت صاحب شدند و حالا هم پا به شرکت‌های پتروشیمی دیگری گذاشته‌اند. به‌هرحال سکونت در باستی هیلز و لاکچری بازی، خرج دارد.‌..


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر