بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
ارزش معاملات بورس در گیلان افزایش ۹۴ درصدی داشت؛

افزایش سهام خریداری شده در بورس منطقه‌ ای گیلان

افزایش سهام خریداری شده در بورس منطقه‌ ای گیلان
بازار سرمایه گیلان در تعداد سهام معامله شده نیز تیرماه امسال رشد حدود ۵۰ درصدی را تجربه کرد و از تعداد ۶۴۰ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۶۷ سهم در خرداد به ۹۵۶ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۵۸ سهم رسید.
کد خبر : ۲۴۴۸۰۷

سازمان بورس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، فعالان بازار سرمایه خردادماه امسال ۶ هزار و ۲۹۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال سهام معامله کردند که این میزان در تیرماه امسال به ۱۲ هزار و ۲۴۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون سهم رسیده است.

همچنین، بازار سرمایه گیلان در تعداد سهام معامله شده نیز تیرماه امسال رشد حدود ۵۰ درصدی را تجربه کرد و از تعداد ۶۴۰ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۶۷ سهم در خرداد به ۹۵۶ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۵۸ سهم رسید.


بیشتر بخوانید: مراحل اعطای مجوزها در بازار سرمایه آسان می شود


کفه ترازو معاملاتی تعداد سهام معاملاتی در بازار بورس گیلان طی تیرماه به سمت خرید سنگین بود و در این مدت، ۵۱۰ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۱۷۳ سهم خریداری و ۴۴۶ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۷۸۵ سهم فروخته شده است.

به همین نسبت ارزش سهام خریداری شده نیز در تیرماه از فروش پیشی گرفت و در این مدت از مجموع ارزش معاملاتی ۶ هزار و ۶۹۳ میلیون و ۴۹۱ ریال خریداری و پنج هزار و ۵۵۴ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال سهام فروخته شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای گیلان نیز روز گذشته درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه استان اظهار کرد: تیرماه بیشترین ارزش معاملاتی مربوط به شرکت‌های سرمایه گذاری بود و این شرکت‌ها بیشترین استقبال را میان فعالان بازار سرمایه استان داشتند.

حافظ محفوظی ادامه داد: صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر و صندق سرمایه گذاری بادرآمد ثابت فیروزه‌ای آسیا بیشترین ارزش معامالت را در تیرماه به خود اختصاص داده اند.

وی درباره افزایش معاملات ریالی و تعدادی سهام و بهبود نسبی شاخص سهام طی ماه اخیر گفت: افزایش قیمت دلار، رشد قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها، فلزات اساسی و محصولات پتروشیمی که منجر به افزایش قیمت سهام شرکت‌های مرتبط در تولید این محصولات شد از دلایل این افزایش است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: از طرفی دیگر گزارش مطلوب سه ماهه شرکت‌ها باعث افزایش امید سرمایه گذاران و تغییر رویکرد نسبت به بازار سرمایه و بورس شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دامنه نوسان حتما تغییر خواهد کرد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

دامنه نوسان حتما تغییر خواهد کرد

مخالف عرضه سیمان در بورس بودیم‼️
دروغ بزرگ وزارت صمت به دلیل فشار دلالان؛

مخالف عرضه سیمان در بورس بودیم‼️

مراحل اعطای مجوزها در بازار سرمایه آسان می شود
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار:

مراحل اعطای مجوزها در بازار سرمایه آسان می شود

آزادسازی سهام عدالت؛ فعلا تصمیمی نداریم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

آزادسازی سهام عدالت؛ فعلا تصمیمی نداریم

ارسال نظر