بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
بازگشایی "حق تقدم" در نماد‌ها چه استفاده شده باشد و چه استفاده نشده بر روند معاملات در نماد اصلی تاثیر گذار خواهد بود.
کد خبر : ۲۴۴۹۴۸

کدام سهام بیشترین اختلاف قیمت با حق تقدم خود را دارند؟

به گزارش بورس نیوز، بازگشایی "حق تقدم" در نماد‌ها چه استفاده شده باشد و چه استفاده نشده بر روند معاملات در نماد اصلی تاثیر گذار خواهد بود؛ این تاثیر بر اساس نوع سهم و روند معاملاتی و جو بازار می‌تواند مثبت یا منفی باشد.

در این مطلب به بررسی اختلاف قیمت برخی از حق تقدم‌ها نسبت به نماد‌های اصلی پرداختیم. اختلاف قیمت مورد محاسبه با در نظر گرفتن پرداخت ارزش اسمی سهم (۱۰۰ تومان) به ازای حق تقدم محاسبه شده است.

"کدما" معدنی دماوند، قیمت هر سهم این نماد در حال حاضر ۲۰۰.۰۳۰ ریال است و قیمت حق تقدم آن با اختلاف ۷۸ درصدی در حال حاضر ۱۱۱.۱۷۰ ریال است.

"دیران" ایران دارو، این سهم در حال حاضر با قیمت ۱۷۲۵۰ ریال در حال معامله شدن است، اما حق تقدم آن با قیمت نماد اصلی ۴۸ درصد اختلاف دارد و با قیمت ۱۰.۶۷۰ روی تابلو درج شده است.

"گکیش" توریستی ورفاهی آبادگران کیش، این نماد در حال حاضر با قیمت ۴۷.۵۵۵ ریال در حال خرید و فروش است، اما حق تقدم آن ۳۳.۰۹۴ ریال است که با قیمت اصلی ۳۹ درصد اختلاف دارد.

"دسانکو" داروسازی سبحان انکولوژی، این نماد در حال حاضر با قیمت ۱۲.۰۴۸ ریال روی تابلو درج شده و حق تقدم آن با اختلاف قیمت ۲۸ درصد ۸.۳۷۰ ریال است.

"تیپییکو" سرمایه گذاری دارویی تامین، این نماد با قیمت ۲۰.۱۵۰ ریال در حال معامله است، اما حق تقدم آن با اختلاف ۲۶ درصدی با قیمت ۱۴.۹۸۰ ریال در حال معامله است.

"دتولید" داروسازی تولید دارو، قیمت سهم این نماد ۱۳.۶۴۴ ریال است که حق تقدم آن با اختلاف ۲۵ درصدی و با قیمت ۹.۸۸۳ ریال عرضه می‌شود.

"جهرم" پتروشیمی جهرم، این نماد با قیمت ۱.۶۵۶ ریال در حال خرید و فروش است، اما حق تقدم آن با اختلاف ۲۳ درصدی با ۳۶۰ ریال در حال معامله است.

"رکیش" کارت اعتباری ایران کیش، در حال حاضر این سهم با قیمت ۷۱۸۰ ریال در حال معامله است، اما حق تقدم آن با اختلاف ۲۱ درصدی با قیمت ۴.۹۲۹ ریال در حال خرید و فروش است.


بیشتر بخوانید:

"وبملت" بازگشایی شد/ ادامه تعلیق نماد معاملاتی "وسمازن"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
صباح چی شد:(((((