بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
تمام تلاش دوست و دشمن در این ایام بعد از انتخابات این است برای دولت منتخب مردم منابع مالی و پولی توسط دولت فعلی باقی نمانده است تا بتواند کار جهادی بکند!
کد خبر : ۲۴۴۹۹۷

به گزارش بورس نیوز، تمام تلاش دوست و دشمن در این ایام بعد از انتخابات این است برای دولت منتخب مردم منابع مالی و پولی توسط دولت فعلی باقی نمانده است تا بتواند کار جهادی بکند!

دوستان برای فرصت سازی و خروج از زیر بار تعهدات و کاهش و پایین آوردن بار فشار و انتظار از دولت جدید و دشمنان برای خالی کردن دل مردم و ناامید سازی، چنین تبلیغ وسیعی راه‌اندازی کرده‌اند تا به نیات خاصه خود دست یابند.

آیا دولت جناب رئیسی دست‌بسته است؟ و زمین سوخته تحویل گرفته است؟

*برای راست یا دروغ بودن این مطلب چند فرصت پولی و مالی پیش روی یادآور می‌شود

۱- در دوره کرونا همگان به یاد دارند در خیلی مواقع دولت با ۳۰درصد ظرفیت کار کشور را اداره می‌کرده است.

این اتفاق اثبات بزرگی بیش از حد و بی‌خاصیتی دولت را در ایران اثبات کرده است. با رویکرد دولت الکترونیک می‌توان ۷۰درصد از برج هزینه‌های زائد دولت رادر این بخش پول خور اصلی کشور را مانع شد.

۲-کسب مالیات از حساب‌های نجومی بجای حقوق ناکافی کارکنان شاغل و بازنشسته دولت.

۳-کسب مالیات از خانه‌های خالی ضمن کاهش اجاره‌بهای مسکن کسب درآمد مفروض است.

۴- مانع‌شدن از بنگاه‌داری بانک‌ها و کسب مالیات از سپرده بلندمدت تا منابع به‌سوی سرمایه‌گذاری روان شود.

۵-اخذ سود و ضرر و زیان از بورس بازان کلان جهت بازگرداندن اعتماد به بورس و رونق آن و تأمین ضرر خسارت دیدگان حوادث سقوط سال گذشته بورس.

۶-طی سه سال گذشته به‌واسطه اجاره بیش از ۵۰درصد اینترنت کشور به پیام‌رسان تلگرام و فروش اینترانت بجای اینترنت حدود ۵هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۲میلیارد دلار به حساب شخص خاصی رفته است.

این رقم ۵هزار میلیارد تومان تأمین مبلغ یارانه‌های کل کشور است؛ و یکی از گمانه‌زنی‌ها برای تعجیل در *طرح صیانت* اخیر مجلس، تأمین یارانه‌ها از محل این حاتم‌بخشی بوده است.

۷ - فرصت صادرات به همسایگان با وجه رایج آن‌ها تا ضمن دور زدن تحریم‌ها، منابع لازم جذب شود.

۸-با تشویق و اعتمادسازی و تضمین بین‌المللی بانک مرکزی به سرمایه‌داران مشتاق وطن‌دوست ایرانی خار ج نشین در قالب صندوق ارزی ایرانیان دور از وطن تأمین سرمایه لازم بودجه عمرانی و سرمایه‌گذاری طرح‌های ملی محقق می‌شود.

۹-با تشکیل *اداره صدور مجوز‌های کسب کار ملی* در وزارت اقتصاد به‌صورت متمرکز و با روش پنجره واحد ضمن تمرکز و اطاله وقت و بروکراسی منفعل‌کننده موجب رونق و تسهیل و فساد فعلی در اعطای مجوز کسب‌وکار‌ها شده.

۱۰-تلاش برای اجرایی شدن طرح وان دکتر جلیلی در تخصیص یارانه سوخت به افراد تا خودرو‌ها که بدین‌صورت برای اقشار آسیب‌پذیر درآمد حاصل‌شده و شاسی‌بلند سوار شوندگان دوردوره کنند در سطح شهر هزینه مانور تجمل خود را پرداخت و عایدات خوبی برای دولت حاصل می‌شود.

۱۱-تعجیل در اجرای طرح اتحادیه سراسری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی برای یک‌میلیون اشتغال‌زایی

۱۲-اعزام نیروی کار و خدمات مهندسی سازمان‌دهی شده به کشور‌های همسایه و آشوب‌زده اطراف و نیازمند تا اشتغال‌زایی و ورود ارز به کشور توسعه یابد و قاچاق نیروی کار و حوادث غرق شدن در دریا‌ها برای جوانان عزیز کشور پیش نیاید.

۱۳-با اصلاح قانون دریایی کشور و رونق سواحل صد‌ها هزار فرصت شغلی فراهم می‌شود.

۱۴- با تمرکز ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در بخش فرسوده کلان‌شهر‌ها ضمن کاهش هزینه و خدمات جانبی طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی منازل از مسیر این نوسازی شروع می‌گردد.

علاقه‌مندان به پیشرفت کشور فرصت‌های موردنظر را اضافه نمایند تا به دست دولت جهادی برسد.

۱۰مرداد ۱۴۰۰
علیرضا دُر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مجلس به وزارت نفت مجوز تامین قیر رایگان داد
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی؛

مجلس به وزارت نفت مجوز تامین قیر رایگان داد

سرپرست سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

پایان عصر دستور برای تعیین قیمت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیرعباس جعفری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
باسلام و احترام به نگارنده مطلب به واقع نکات اصلی و کلیدی در ارتباط با راهکارهای کوتاه مدت برای برون رفت از چالش بوجود آمده بر سر راه دولت انقلابی بیان شد و همین نکات ارزشمند کافی است تا شاهد تحول اساسی در حوزه اقتصاد کشور باشیم.البته بنظر این حقیر مکمل این استراتژی بهره گیری از علوم کل نگر در اقتصاد میباشد که در غالب یک تئوری بنام اقتصاد وایتالیستی شکل گرفته که انشالله در آینده نزدیک و در صورت موافقت عزیزان مبانی آن را شرح خواهم داد.
سحر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
کاش بند ها را بیشتر توضیح میدادید
امین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
کو‌ گوش شنوا
مملکت به فنا رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
سنگ بزرگ همیشه علامت نزدنه