بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۷
با افزایش امید در بخش مسکن

بازدهی 16 درصدی لعابیران

روند قیمتی این سهم در 3 ماه گذشته در مجموع افزایشی بوده بطوریکه بازدهی این سهم در یک ماهه گذشته 16 درصد گزارش شده است.
کد خبر : ۲۴۵۱۳
شرکت لعابیران در سال 1360 در تهران به ثبت رسیده و در سال 1374 سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد .

موضوع فعالیت شرکت تولید و خرید و فروش انواع لعاب ، فریت ، رنگ و سایر فرآورده های محصولات سرامیکی عنوان شده است این شرکت در حال حاضر جزو واحد های تجاری ، تولید و شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین است .

به گزارش بورس نیوز ؛ درحال حاضر ظرفیت تولید شرکت 21500 تن ( سال 1387) می باشد و محصولات اصلی شرکت لعاب اپک و لعاب ترانسپارت می باشد .

از جمله برنامه های راهبردی لعابیران می توان به تولید و فروش 19000 تن محصول و تولید رنگ بدنه تا پایان سال اشاره نمود در خصوص صورتهای مالی این شرکت نیز گفتنی است نزدیک به 56 درصد از دارایی های جاری شرکت در بخش اسناد دریافتی تجاری می باشد که نشان دهنده مطالبات زیاد شرکت است و 34 درصد مابقی دارایی های جاری نیز در بخش موجودی کالا می باشد .

همچنین 42 درصد از بدهی های جاری سود سهام پشنهادی و پرداختی است که در این دو بخش شاهد افزایش نسبت به سالهای گذشته بوده ایم .

به گزارش بورس نیوز ؛ پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 88.12.29 نسبت به عملکرد واقعی سال قبل به ترتیب فروش یک درصد کاهش ، سود عملیاتی 19 درصد درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 24 درصد کاهش نشان می دهد که طبق گزارش 3 ماهه شرکت از مجموع 817 ریال سود سال 88 ، 14 درصد آن پوشش یافته است .

به گزارش بورس نیوز ؛ لعابیران در دو بخش بورس و غیر بورسی سرمایه گذاری انجام می دهد که در بخش بورسی ، شرکتهای کاشی نیلو ، سعدی ، حافظ و اصفهان جزو مهمترین شرکتهای پرتفوی لعابیران محسوب می گردد .

به اعتقاد کارشناسان ، لعابیران از نظر صورتهای مالی و وضعیت داخلی شرکت در جایگاه مطلوبی قرار دارد اما چند نکته در این بخش قابل توجه می باشد در وهله اول فروش محصولات لعابیران ارتباط مستقیمی با وضعیت بازار مسکن دارد که در این بخش امید چندانی به بازگشت رونق در کوتاه مدت وجود ندارد و پرتفوی این شرکت نیز اغلب در بخش کاشی است که این شرکتها نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارند .

در پایان قابل ذکر است در صورت تغییر وضعیت این دو بخش امکان افزایش قیمت این سهم در آینده وجود دارد . گفتنی است بازار داخلی سهام این شرکت در 6 ماهه گذشته 0.25- بوده این در حالی که روند قیمتی این سهم در 3 ماه گذشته در مجموع افزایشی بوده بطوریکه بازدهی این سهم در یک ماهه گذشته 16 درصد گزارش شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر