بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
صندوق‌های سرمایه در سهام در مرز ۶۰ همت نشستند؛

۶.۵ همت دیگر در حساب صندوق های سرمایه گذاری

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه امسال به ۵۸ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : ۲۴۵۲۴۹

۶.۵ همت دیگر در حساب صندوق های سرمایه گذاری

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده و اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام شاید در نخستین هفته مرداد ماه با خروج نقدینگی همراه بود اما؛ در دومین هفته مرداد کاملا روند به کم صندوق‌ها بازگشت و شاهد ورود ۶ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان نقدینگی به این صندوق‌ها بودیم تا ارزش این صندوق‌ها تا ۱۴ مردادماه، به ۵۸ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان برسد.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق‌ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه امسال به ۵۸ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

بهترین عملکرد هفتگی را صندوق قابل معامله پالایشی یکم با ۶.۳۲ درصد درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده پس‌ازآن نیز صندوق قابل معامله سپهر کاریزما با ۶.۲۷ درصد بازدهی مثبت، بهترین عملکرد را در هفته قبل داشته است.

همچنین، ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی را سه صندوق قابل معامله واسطه گری مالی یکم با ۰.۸۴ درصد منفی و اختصاصی بازرگردانی دارا داریوش و سکه طلا کهربابه ترتیب با ۰.۰۳ درصد و ۰.۰۳ درصد بازدهی منفی داشته‌اند.

۶.۵ همت دیگر در حساب صندوق های سرمایه گذاری۶.۵ همت دیگر در حساب صندوق های سرمایه گذاری۶.۵ همت دیگر در حساب صندوق های سرمایه گذاری۶.۵ همت دیگر در حساب صندوق های سرمایه گذاری

ذره‌بینی بر عملکرد ماهانه صندوق‌ها

بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی مپنا ایرانیان با ۲۱.۵۶ درصد بازدهی مثبت داشته و در انتهای این لیست، نام صندوق قابل معامله واسطه گری مالی یکم با عملکرد منفی ۵.۲ درصدی مشاهده می‌شود.

دوره سه ماه‌های که برترین‌ها وضع خوبی داشتند

صندوق مشترک تدبیرگران فردا و آوای سهام کیان نیز در این بازه زمانی بهترین و ضعیف‌ترین عملکرد را به ترتیب قابل معامله واسطه گری مالی یکم با ۱۱.۵۳ درصد بازدهی منفی و صندوق مشترک رشد سامان با ۳.۰۳ درصد بازدهی منفی به خود اختصاص داده‌اند.

عملکرد سالانه بررسی شد

در یک سال منتهی به ۱۴ مرداد سال ۱۴۰۰ بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق مشترک پیشتاز و مشترک آسمان یکم به ترتیب با ۱۰.۶۰ و ۶.۸۹ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند. صندوق‌های مشترک رشد سامان و مشترک ایساتیس پویای یزدنیز به ترتیب با ۴۹.۳۳ و ۴۵.۲۱ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند خروج نقدینگی از صندوق های سهامی ۳برابر شد
صندوق‌های سهامی نزدیک به سقوط از مقاومت ۵۰ هزارمیلیارد تومانی؛

روند خروج نقدینگی از صندوق های سهامی ۳برابر شد

استقبال گرم از «۱۰ همت» نقدینگی
خروج نقدینگی ۹ همتی هفته گذشته، جبران شد؛

استقبال گرم از «۱۰ همت» نقدینگی

فرش قرمز صندوق های مختلط برای ورود
سکوی اول تا سوم در هفته نخست مرداد مشخص شد؛

فرش قرمز صندوق های مختلط برای ورود "نقدینگی"

ارسال نظر