بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
در بازار ارزهای دیجیتال هیچ بحرانی وجود ندارد
مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (Tesla)، در واکنش به طرح مالیاتی تحت بررسی در مجلس سنای ایالات متحده گفت، در حال حاضر هیچ بحرانی در بازار ارز‌های دیجیتال وجود ندارد که مستلزم قانونگذاری عجولانه و شتاب‌زده باشد.
کد خبر : ۲۴۵۳۵۰

ایلان ماسک+بورس نیوز


به گزارش بورس نیوز، ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (Tesla)، در واکنش به طرح مالیاتی تحت بررسی در مجلس سنای ایالات متحده گفت، در حال حاضر هیچ بحرانی در بازار ارز‌های دیجیتال وجود ندارد که مستلزم قانونگذاری عجولانه و شتاب‌زده باشد.



تنها چند ساعت مانده به رأی‌گیری در مورد طرح اعمال مالیات بر دارایی‌های دیجیتال در کنگره آمریکا، جامعه کریپتو همچنان به گردآوری متحدانی برای مخالفت با این طرح ادامه می‌دهد. تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که ایلان ماسک، یکی از تأثیرگذارترین افراد این صنعت نیز حمایت و پشتیبانی خود را از جامعه رمزارز‌ها اعلام کرده است.

در روز‌های اخیر لایحه جدیدی در مجلس سنای ایالات متحده در دست بررسی است که به موجب آن، دولت آمریکا قصد دارد بخشی از هزینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه برق‌رسانی این کشور را با اعمال مالیات بر بخش ارز‌های دیجیتال تأمین کند.

بر اساس این لایحه که عمدتاً مربوط به جاده‌ها و پل‌ها و به عبارتی زیرساخت‌های این کشور است، دولت قصد دارد با تحت فشار قرار دادن کارگزاری‌های رمزارزی، ۲۸ میلیارد دلار از سرمایه مورد نیاز خود را جمع‌آوری کند.

در جدیدترین اصلاحیه منتشرشده برای این لایحه که توسط سناتور‌ها مارک وارنر (Mark Warner) و راب پورتمن (Rob Portman) پیشنهاد شده، اصطلاح کارگزاری رمزارزی به تمامی کسب و کار‌های فعال در صنعت ارز‌های دیجیتال، به‌جز ماینر‌های اثبات کار و فروشندگان کیف پول‌ها، اطلاق شده است. اگرچه بسیاری از سناتور‌های دیگر مخالفت خود را با این قوانین بسیار سختگیرانه اعلام کرده‌اند، اما نسخه جدید این لایحه قرار است امروز در مجلس ایالات متحده مورد بررسی قرار گیرد.

نکته جالب توجه این‌که، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز به صورت غیرمنتظره‌ای حمایت خود را از این اصلاحیه نهایی اعلام کرده است.

بسیاری از افراد شناخته‌شده و تأثیرگذار در دنیای ارز‌های دیجیتال، به سرعت به این موضوع واکنش نشان دادند.

کریستین اسمیت (Kristin Smith)، مدیر اجرایی انجمن بلاکچین آمریکا، این اصلاحیه را ضد فناوری و ضد نوآوری خواند که در صورت تصویب، می‌تواند برای کل اکوسیستم ارز‌های دیجیتال در ایالات متحده فاجعه‌آفرین باشد.

لارک دیویس (Lark Davis)، سرمایه‌گذار و فعال حوزه ارز‌های دیجیتال نیز اظهار داشت:

در صورتی که این لایحه تصویب شود، اساساً آمریکا را از بازی کریپتو خارج می‌کند، فرصت اقتصادی به بزرگی اینترنت را به خارج از مرز‌های این کشور می‌راند و میلیون‌ها شهروند آمریکایی از انقلاب ارز‌های دیجیتال عقب می‌مانند.

آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano)، بنیانگذار مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital) و از طرفداران بیت کوین، از مردم خواسته که با سناتور‌های خود تماس بگیرند و به آن‌ها بگویند که می‌خواهند نوآوری و رفاه اقتصادی در ایالات متحده باقی بماند.

بری سیلبرت (Barry Silbert)، بنیانگذار و مدیر عامل دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group)، نیز با اشاره به این‌که چنین حرکت‌هایی می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد، از دنبال‌کنندگان خود خواسته است که همچنان به تماس گرفتن، ایمیل زدن و تگ کردن نمایندگان خود در توییت‌ها ادامه دهند.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر عامل صرافی رمزارزی (Coinbase) نیز که کاملاً مخالف با اصلاحات پورتمن است، رأی‌گیری در مورد این لایحه را لحظه‌ای کلیدی توصیف کرد که می‌تواند آینده این صنعت را تعیین کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر