بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
نگاهی به درآمدزایی این پتروشیمی در پایان ۳ ماهه نخست سال؛

افزایش ۲۵۷ درصدی سود خالص "جم‌پیلن"

افزایش ۲۵۷ درصدی سود خالص
برآورد می‌شود که تا پایان سال جاری مجموع تعداد فروش محصولات این شرکت به میزان ۱۹۴.۰۹۷ تن برسد.
کد خبر : ۲۴۵۳۷۳

پلی پروپیلن جم + بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، پلی‌پروپیلن جم در گزارش و اطلاعات صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری (حسابرسی نشده) مجموع درآمد‌های عملیاتی شناسایی‌شده خود را طی این دوره بالغ‌بر ۱۹.۹۵۷ میلیارد ریال ارائه کرده که نسبت به ۳ ماهه ابتدای سال مالی گذشته با افزایش درآمد ۱۶۷ درصدی مواجه بوده است.

عملکرد 3 ماهه جم پیلن+بورس نیوز

صورت سود و زیان ارائه‌شده پلی‌پروپیلن جم

روند سود خالص جم پیلن در 4 سال اخیر+بورس نیوز

جم پیلن توانسته در پایان دوره ۳ ماهه ابتدایی سود ناخالص ۱۰ هزار و ۴۷ میلیارد ریالی را از خود بر جای بگذارد که در مقایسه با سال گذشته ۳۴۴ درصد افزایش را تجربه کرده است.

پلی‌پروپیلن جم در ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری سود خالص ثبت‌شده خود را برابر با ۹.۵۹۲ میلیارد ریال ارائه‌ کرده و شاهد رشد ۲۵۷ درصدی بوده، سود پایه هر سهم نیز ۵.۵۸۱ ریال گزارش‌شده که افزایش ۳۱۶ درصدی را از آن خودکرده است.

صورت‌وضعیت مالی ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰

پلی‌پروپیلن جم طی دوره ۳ ماهه ابتدایی سال مالی جاری مجموع دارایی‌های خود را ۵۱.۹۸۸ میلیارد ریال ارائه‌شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارایی را به همراه داشته، بیشترین میزان دارایی ارائه‌شده توسط جم پیلن مربوط به موجودی نقد این شرکت بوده که ۱۵.۵۲۲ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
میزان سرمایه این شرکت همچنان بدون تغییر نسبت به سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده اما؛ سود انباشته پلی‌پروپیلن جم با کاهش ۴۹ درصدی روبه‌رو شده که به مبلغ ۱۰.۹۲۳ میلیارد ریال تنزل پیداکرده است.


بیشتر بخوانید: عرضه ۵.۶۱۰ تنی انواع پلی پروپیلن نوسط "جم پیلن"


درآمد‌های عملیاتی طی دوره منتهی به خردادماه

بر پایه این گزارش، میزان فروش محصولات پلی‌پروپیلن جم برابر با ۵۱.۹۰۳ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد اُفت را به همراه داشته، همان‌طور که گفته شد درآمد‌های عملیاتی این شرکت برابر با ۱۹.۹۵۷ میلیارد ریال بوده و مبلغ بهای تمام‌شده جم پیلن ۹.۹۰۹ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

برآورد می‌شود که تا پایان سال جاری مجموع تعداد فروش محصولات این شرکت به میزان ۱۹۴.۰۹۷ تن برسد.

برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه

پیش‌بینی می‌شود که نرخ فروش محصولات تا پایان سال جاری با عدم تغییرات بااهمیت در قیمت محصولات شرکت در بازار‌های داخلی و خارجی و با توجه به‌احتمال کاهش شیوع بیماری کرونا مواجه باشد و همچنین نرخ خرید مواد اولیه نیز با لحاظ احتمال کاهش نرخ ارز و نرخ نیمایی درنتیجه تعامل بیشتر دنیای غرب با کشور، امکان کاهش بهای خرید مواد اولیه خوراک در سال ۱۴۰۰ وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر