بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
تعویض ۲۷۰ متر ریل جرثقیل‌های سقفی سالن ریخته‌گری ومتالورژی ثانویه
کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیل‌ها و ترانسفرکار‌های فولادسازی فولاد مبارکه از تعویض ۲۳ شاخه ریل ۱۲ متری A۱۲۰ خط LFT در این شرکت توسط واحد تعمیرات و راهبری جرثقیل‌ها و ترانسفرکار‌های فولادسازی خبر داد.
کد خبر : ۲۴۵۴۰۴
نویسنده :
مینا علیزاده

تعویض 270متر ریل+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مصطفی صادق‌زاده، کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیل‌ها و ترانسفرکار‌های فولادسازی فولاد مبارکه اظهار کرد: از نکات حائز اهمیت در راستای تولید حداکثری و قرارگیری در تراز سازمانی پیشرو، نگهداری و تعمیرات تجهیزات به‌موقع و دقیق است و تیم تعمیرات و راهبری جرثقیل‌های سقفی فولادسازی نیز از این قانون مستثنا نیست.



وی افزود: یکی از اساسی‌ترین تجهیزات تولید فولاد در سایت‌های مختلف فولادسازی در سراسر دنیا جرثقیل‌هایی هستند که مذاب تولیدی و تجهیزات مربوط به آن را بین خطوط مختلف برای تبدیل به مقاطع گوناگون فولادی حمل می‌کنند و آماده‌به‌کاری و سلامت جرثقیل‌ها تأثیر مستقیم و حیاتی در فرایند تولید فولاد دارد که می‌تواند به‌راحتی همه فرایند را تحت‌الشعاع قرار دهد و عملا هرگونه توقفی ارتباط کوره قوس تولید مذاب را با ماشین ریخته‌گری مختل و یا قطع می‌کند و نهایتا تولید فولاد کاهش می‌یابد و یا قطع می‌شود.

کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیل‌ها و ترانسفرکار‌های فولادسازی ادامه داد: نکته دیگر اینکه قطعات و تجهیزاتی مانند چرخ، ریل و استراکچر جرثقیل با توجه به ماهیت و محل فعالیت جرثقیل‌ها از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و درصد بسیار زیادی از آماده‌به‌کاری تجهیزات در سلامت آن‌هاست.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: محل فعالیت جرثقیل‌ها درسایت فولادسازی در ارتفاع ۳۰ متری است. از این جهت انجام تعمیرات و ریسک بالای آن‌ها دارای حساسیت خاصی است که برای نگهداری و تعمیرات آن‌ها نیز باید از افراد متخصص و ماهر و کارشناسان دارای این دانش بهره گرفت.

کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیل‌ها و ترانسفرکار‌های فولادسازی فولاد مبارکه بیان کرد: با بررسی صورت‌گرفته توسط کارشناسان و بازرسان تیم جرثقیل‌ها و بازرسی فنی سازه‌ها و پایش دقیق وضعیت ریل‌های مختلف سایت که جرثقیل‌های سقفی بر روی آن‌ها تردد می‌کنند، در نهایت به گزینه تعویض ریل‌های یک ردیف از سالن ریخته‌گری و متالورژی ثانویه به طول ۲۷۰ متر رسیدیم. با توجه به اینکه هرگونه توقفی، چه برنامه‌ریزی‌شده و چه اضطراری، به‌صورت مستقیم باعث کاهش تولید می‌شود، بازه انجام این فعالیت نیز بسیار مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت تا حداقل زمان توقف اعمال گردد و همچنین در راستای توقف دیگر تجهیزات مرتبط باشد.

وی توضیح داد: با برنامه‌ریزی دقیق و به‌موقع جهت توقف جرثقیل‌های ۱۳ و ۱۴ حمل مذاب در مدول B و صدور درخواست‌های موردنیاز و تهیه بارچارت‌ها و دستورالعمل‌های مناسب و تهیه لوازم و ابزارآلات فعالیت و هماهنگی با واحد‌های مختلف اجرایی و نظارتی و با نظارت کامل از ابتدا تا انتها، ریل‌های مذکور به میزان ۲۳ شاخه ۱۲ متری طی مدت ۱۲ ساعت تعویض شدند.

صادق‌زاده گفت: با این اقدام، وضعیت سالن مذکور جهت بهره‌برداری بهتر و افزایش سرعت تولید به جهت اعمال توقف بسیار کم در ادامه سال جاری و به صفر رساندن خرابی‌ها و عیوب و کاهش مصرف قطعات یدکی درگیر با این ریل‌ها به شرایط بسیار مطلوبی رسید.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر