بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
گروه بهمن تنها خودروسازی که در رتبه بندی اعتباری موسسه (پایا) رتبه A را کسب کرد
گروه بهمن بعد از کسب افتخاراتی نظیر خودروساز نمونه، بهره ورترین خودروساز، اولین خودروساز سبز، پیشرو بودن در میان شرکت‌های خصوصی، قرار گرفتن در میان کیفی‌ترین خودرو‌های تولیدی کشور، توسعه ساخت داخل محصولات، سودآوری پایدار، اخذ جوایز و نشان‌های متعدد ملی در حوزه‌های تعالی سازمانی، کیفیت، بهره وری، مدیریت دانش و منابع انسانی، در رتبه بندی موسسه (پایا) رتبه A را کسب کرد.
کد خبر : ۲۴۵۴۱۴



گروه بهمن+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت "دستورالعمل شاخص‌های سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری" (پایا) را برای تجارت داخلی و خارجی تدوین نموده است. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای اجرای این دستورالعمل، سامانه‌ای را طراحی کرده است. طبق این دستورالعمل، چهار حوزه کلی شامل مسئولیت پذیری، وضعیت مالی، وضعیت کسب وکار-کمی و وضعیت کسب وکار-کیفی، در رتبه بندی فعال اقتصادی لحاظ می‌شود که ارزیابی شاخص‌های کسب وکار-کیفی و کمی فعالان اقتصادی به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرد.



از این رو شرکت رتبه بندی اعتباری پایا بر اساس ارزیابی جمیع موارد یاد شده، توانست به ارزیابی جمعی خود در خصوص گروه بهمن که تنها شرکت خودروساز در کسب رتبه A است بپردازد.

با اعطای رتبه اعتباری A به گروه بهمن، این شرکت می‌تواند بدون نیاز به رکن ضامن به انتشار اوراق اقدام کند و از این طریق فرآیند تأمین مالی کوتاه‌تر شده و هزینه‌های انتشار اوراق نیز کاهش می‌یابد؛ که این امر کاهش هزینه‌های تامین مالی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین مقوله رتبه‌بندی اعتباری می‌تواند ضمن ارزیابی وضعیت اعتباری و مالی، هزینه تامین مالی را کاهش دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر