بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
آیا اتریوم رقیب بیت کوین می شود؟
سال‌هاست که بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند ارزش بازار اتریوم (ETH) یک روز از ارزش بازار بیت کوین (BTC) فراتر خواهد رفت، اما داده‌ها نشان می‌دهند که این ادعا چیزی بیش از یک پیش‌بینی ساده نیست.
کد خبر : ۲۴۵۴۲۲

آیا اتریوم رقیب بیت کوین می شود؟

به گزارش بورس نیوز، در روز‌های گذشته، ارزش بازار بیت کوین از ۸۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت و به بالاترین سطح خود در ۷۹ روز اخیر رسید. در همین حال، ارزش بازار اتریوم نیز با یک رشد ۴۵ درصدی، به حدود ۳۴۰ میلیارد دلار رسید.



انتظارات مثبت از هارد فورک لندن و تأثیرات ضدتورمی آن، بدون شک نقش مهمی در رشد قیمت و ارزش بازار اتریوم داشته، اما برخی از سرمایه‌گذاران همچنان این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه اتریوم از لحاظ قیمتی عملکرد بهتری از بیت کوین خواهد داشت.

نیل کشکاری (Neel Kashkari)، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس اخیرا اعلام کرده که فدرال رزرو ممکن است برنامه خرید دارایی خود را همچنان ادامه دهد. کشکاری دلیل این موضوع را گسترش سویه دلتا و آسیب‌های احتمالی آن به بازار کار، عنوان کرده است.

تمدید کمک‌های مالی برای مدت طولانی، خطر افزایش تورم را بیشتر می‌کند. این موضوع به نوبه خود، جذابیت دارایی‌های کمیاب مانند املاک، کالاها، سهام و ارز‌های دیجیتال را افزایش می‌دهد. با این حال، این تغییرات کلان اقتصادی به یک اندازه بر بیت کوین و اتریوم تأثیر می‌گذارند.

آدرس‌های فعال بیت کوین و اتریوم
مقایسه برخی از معیار‌ها می‌تواند اختلاف موجود میان ارزش بازار بیت کوین و اتریوم را توجیه کند. اولین معیار، تعداد آدرس‌های فعال این دو ارز دیجیتال است.

بررسی داده‌های محصولات مختلف قابل معامله در بورس بیت کوین و اتریوم نیز می‌تواند به درک اختلاف موجود میان ارزش بازار این دو رمزارز کمک کند.

داده‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین با ۳۲٫۳ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، اختلاف زیادی با اتریوم با ۱۱٫۷ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، دارد. در این میان، صندوق تراست بیت کوین شرکت گری اسکیل (GBTC) که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد، نقش مهمی در این اختلاف داشته است.

این در حالی است که اولین محصول قابل معامله در بورس اتریوم، یعنی Ether Tracker، در اکتبر سال ۲۰۱۷ توسط گروه XBT Provider راه‌اندازی شد.

مقایسه داده‌های بازار‌های آتی بیت کوین و اتریوم نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. قرارداد‌های آتی باز، بهترین معیار برای بررسی موقعیت سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است؛ چراکه تعداد کل قرارداد‌های فعالان بازار را محاسبه می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر