بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
بزرگترین مقادیر سرقت‌شده در تاریخ دیفای توسط یک هکر
هکر پروتکل دیفای پلی‌نتورک (PolyNetwork) در پیامی که در etherscan.io و در توضیحات تراکنش اتریوم خود نوشته است، اعلام کرده که آماده است وجوه سرقت‌شده از این پروتکل را بازگرداند.
کد خبر : ۲۴۵۵۶۴

بزرگترین مقادیر سرقت‌شده در تاریخ دیفای توسط یک هکر

به گزارش بورس نیوز، هکر پروتکل دیفای پلی‌نتورک (PolyNetwork) در پیامی که در etherscan.io و در توضیحات تراکنش اتریوم خود نوشته است، اعلام کرده که آماده است وجوه سرقت‌شده از این پروتکل را بازگرداند.



توسعه‌دهندگان این پلتفرم، با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید این حمله گفتند: متأسفانه باید اعلام کنیم که پلی‌نتورک در شبکه هوشمند بایننس، اتریوم و پالی‌گان مورد حمله قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها، دارایی‌های سرقت‌شده از این پروتکل شامل تعداد زیادی از توکن‌های اتریوم (ETH)، دای (DAI)، یونی سواپ (UNI)، شیبا اینو (SHIB)، فی پروتکل (FEI)، دلار بایننس (BUSD)، بیت کوین BEP۲ (BTCB)، بایننس کوین (BNB)، تتر (USDT) و غیره، است.

هکر پشت این حمله در ابتدا ایده ایجاد یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (دائو- DAO) را مطرح کرده بود تا کاربران این سازمان در مورد سرنوشت ارز‌های دیجیتال سرقتی تصمیم‌گیری کنند. این هکر بعد از انجام بزرگترین حمله هکری در تاریخ دیفای، اعلام کرده بود که علاقه چندانی به این پول ندارد. وی همچنین در یکی از پیام‌های خود نوشته بود که اگر شت کوین‌های باقی مانده را نیز جابه‌جا می‌کرد، ارزش وجوه سرقتی به یک میلیارد دلار می‌رسید!

به نظر می‌رسد که اکنون هکر پلی‌نتورک، دیگر تمایلی به ایجاد سازمان دائو و تبدیل این رویداد به یک «افسانه ابدی» ندارد.

در اقدامی ناامیدکننده، پلی‌نتورک نامه‌ای نوشته که با «هکر عزیز» شروع می‌شود و از مهاجم می‌خواهد تا میلیون‌ها دلار رمزارز سرقتی را پس دهد: 

"مقدار پولی که هک کرده‌اید، یکی از بزرگترین مقادیر سرقت‌شده در تاریخ دیفای است. بر اساس قوانین تمامی کشورها، این یک جنایت بزرگ اقتصادی است و شما تحت تعقیب خواهید بود. پولی که دزدیده‌اید، از ده‌ها هزار نفر از اعضای جامعه کریپتو و در واقع، از مردم است."

اشتراک گذاری :
ارسال نظر