بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
مدیرعامل گروه سینمایی ای‌ام‌سی بیت کوین را پذیرفت
آدام آرون (Adam Aron)، رئیس و مدیرعامل گروه سینمایی ای‌ام‌سی (AMC)، اعلام کرد به دلیل افزایش تقاضای مشتریان برای پرداخت با بیت کوین (BTC)، این غول سینمای آمریکایی به دنبال پذیرش پرداخت‌ها در قالب این ارز دیجیتال است.
کد خبر : ۲۴۵۵۶۶

مدیرعامل گروه سینمایی ای‌ام‌سی بیت کوین را پذیرفت

به گزارش بورس نیوز، آدام آرون (Adam Aron)، رئیس و مدیرعامل گروه سینمایی ای‌ام‌سی (AMC)، اعلام کرد به دلیل افزایش تقاضای مشتریان برای پرداخت با بیت کوین (BTC)، این غول سینمای آمریکایی به دنبال پذیرش پرداخت‌ها در قالب این ارز دیجیتال است.



هولدینگ سرگرمی ای‌ام‌سی که در سال ۱۹۲۰ میلادی تأسیس شد، یکی از بزرگترین مجموعه سینما‌های زنجیره‌ای در جهان است که درآمد آن تا سال گذشته بالغ بر ۱ میلیارد دلار بوده است.

آرون طی کنفرانسی در تاریخ ۹ آگوست و در جریان ارائه گزارش سه ماهه دوم این شرکت، اعلام کرد که مجموعه سینما‌های زنجیره‌ای ای‌ام‌سی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱، زیرساخت‌های لازم را جهت پذیرش پرداخت بیت کوین برای هزینه بلیط فیلم‌ها آماده کند.
در حالی که جزئیات کمی در مورد این برنامه ای‌ام‌سی منتشر شده، آرون تقاضای بسیار زیاد مشتریان برای خرید بلیط فیلم‌ها با استفاده از بیت کوین را دلیل اصلی این تصمیم خود اعلام کرده است.

نتایج سه ماهه دوم ای‌ام‌سی نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری، ۴۴۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با درآمد ۱۸٫۹ میلیون دلاری آن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، رشد قابل‌توجهی داشته است. در مقابل، زیان خالص ای‌ام‌سی نیز از ۵۶۱ میلیون دلار یا ۵٫۳۸ دلار برای هر سهم به ۳۴۹ میلیون دلار یا ۰٫۷۱ دلار برای هر سهم کاهش یافته است.

نتایج چشمگیر ای‌ام‌سی در سه ماهه دوم سال جاری، تنها یک سال پس از آن به دست آمد که این شرکت به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا در آستانه ورشکستگی و تعطیلی سالن‌های خود قرار داشت.

با این حال، گروه وال استریت بتز (Wallstreetbets)، یک ساب‌ردیت در انجمن ردیت (reddit) که اعضای آن در مورد ایده‌ها و استراتژی‌های معامله سهام بحث می‌کنند، با تمرکز بر روی سهام ای‌ام‌سی، موجب افزایش ۹۰۰ درصدی ارزش سهام این شرکت در ماه ژانویه شد. داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارزش سهام ای‌ام‌سی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۱،۲۰۰ درصد رشد داشته و از ۲٫۶ دلار، به ۳۴ دلار رسیده است.

همزمان با اعلام پذیرش پرداخت با بیت کوین، ای‌ام‌سی از برنامه‌های خود برای افتتاح بیش از ۱۰ شعبه دیگر در سراسر ایالات متحده، اروپا و خاورمیانه، تا پایان سال جاری خبر داد.
از دیگر برند‌های بزرگ جهانی که اخیرا از پذیرش بیت کوین برای پرداخت‌ها خبر داده‌اند، می‌توان به برند سوپر لوکس فیلیپ پلین (Philipp Plein)، شرکت مواد غذایی و رستوران زنجیره‌ای کویزنوس (Quiznos) و شرکت خرده‌فروشی شیتز (Sheetz)، اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر