بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
دلار در حالی ۲۷ هزار و ۱۳۰ تومان را هم رد کرده بود، با رسیدن به تعطیلات تاسوعا و عاشورا کمی فروکش کرد تا دلار مرز مقاومت را با انفجار رد نکند.
کد خبر : ۲۴۵۸۳۰

کرونای ونزوئلایی در ریه‌های ریال ایرانی

به گزارش بورس‌نیوز، اوضاع ارز اصلا خوب نیست یا بهتر بگوییم، کرونا ریه‌های ریال را شدیدا درگیر کرده و اگر درمانی مناسب از سوی سکانداران جدید شکل نگیرد، عملا تا قبل از رای اعتماد به کابینه جدید، ریال ایران قربانی کرونای ونزوئلایی خواهد شد تا تنها بتوان فاتحه‌ای نثار ریال قرائت کرد.

دلار در حالی ۲۷ هزار و ۱۳۰ تومان را هم رد کرده بود، با رسیدن به تعطیلات تاسوعا و عاشورا کمی فروکش کرد تا دلار مرز مقاومت را با انفجار رد نکند و نرخ این ارز به ۲۶ هزار و ۹۸۰ تومان در بین معامله‌گران این ارز دست به دست شود.

اما نکته جال ماجرا آنجاست که همچنان هیچ مسئولی سوزنی را به خود نمی‌زند که شاید این کبک، سر خود را از زیر برف بیرون آورد.

پدیده کوه یخ، در بخش دلار اقتصاد ایران کاملا نمایان شده و اقتصادخوانده‌ها عمق و حجم زیرآب این کوه را نمی‌بینند! و وای به‌حالی که لنجی به نام «اقتصاد ایران» شاخ‌به شاخ این‌غول ایستاده است.

آقایان مسئول سکان را بچرخوانید، در خواب سنگین فرو نروید، همه در یک کشتی هستیم!

شاید باورتان نشود معاون اسبق بانک‌مرکزی با شیرین‌زبانی دلار ۳۰ هزار تومان را نوید داده است که اگر این نویسنده مسئولیت داشت، دمپایی ابری خیس را نثار این معاون ارزی، می‌کرد.

فلز زرد هر روز دست نیافتی‌تر از دیروز

به صرافی‌ها و طلا فروشی‌ها که نگاه بی‌اندازیم نرخ هر گرم طلا با کاهش ۵ هزار تومانی به یک میلیون و ۱۴۳ هزار تومان رسید و کاهش ۲۵ هزار تومانی در نرخ هر مثقال از این فلز زرد نیز باعث شد تا معامله‌گران با نرخ ۴ میلیون ۹۵۲ هزار تومان اقدام به معامله کنند؛ از سوی دیگر نرخ هر سکه بهار آزادی اندکی صعود داشت با این ۳ هزار تومان رشد، هر سکه به ۱۱ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان دست نیافتنی‌تر شد و سکه امامی نیز ۱۰۱ هزار تومان ریخت تا نرخ ۱۱ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان در تابلوی این‌صنف، به نمایش در بیاید.

انس جهانی نیز در روز گرشته ۴.۳۶ واحد کاهش یافت و به سطح ۱۷۸۳ دلار رسید.

بشکه‌های‌نفت در دست‌انداز یک‌سقوط!

نفت برنت زیر ۷۰ دلار معامله می‌شود و افت‌های متوالی بشکه‌های نفت را سخت ضربه‌پذیر کرده اما؛ یک رشد قطره‌چکانی کمی کف نرخ نفت را سنگین کرد تا نرخ طلای سیاه باردیگر به ۷۰ دلار نزدیک شود.
لازم به ذکر است که نفت برنت به ۶۹.۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

از شرق تا غرب

معاملات بازار‌های شرقی کاهشی شدند از جمله Nikkei با ۹۸ واحد و شاخص شانگ‌های نیز ۷۰ واحد دیگر روند نزولی خود را طی کرد، ولی نباید از این‌خبر کرشت که گویا چینی‌ها در پی حمایت از بازار‌های مالی خود گام‌خواهند برداشت تا بیش از این، شاخص‌هایی نظیر شانگ‌های و ... به ریزش‌ها عادت نکند.
با نگاهی به غرب نیز می‌توان اینگونه این‌بازار‌ها را ترسیم کرد که داوجونز ۳۴۰ واحد، S&P ۰.۹۵درصد و نزدم نیز۱.۳۰درصد کاهشی بودند.

رمزارز‌های قرمز

ارز‌های دیجیتالی برخلاف روز‌های گذشته دیگر چهره سبز خود را پایدار در پایان معاملات روزانه ندیدند و سرخی بازار بر گونه این‌ارز‌های دیجیتالی نمایان شد؛ بیت‌کوین پرطرفدارترین رمزارز در سطح ۴۵ هزاردلاری قرار گرفته هر چند ریزش ۱.۴۶ واحدی را هم تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در مسیر بازگشت اعتماد

بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه
مدیر سرمایه گذاری شرکت تحلیلگر امید در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه

ارسال نظر