بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کاهش ۸ درصدی بهای نفت برنت در کل هفته
بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۲۷ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، در ۶۵ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته هشت درصد کاهش داشت.
کد خبر : ۲۴۵۹۱۱

قیمت نفت برنت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر با یک دلار و ۳۷ سنت معادل ۲.۲ درصد کاهش، در ۶۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته بیش از ۹ درصد کاهش داشت.



بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۲۷ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، در ۶۵ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته هشت درصد کاهش داشت.

کشور‌های متعدد جهان با وضع محدودیت‌های سفر و رفت و آمد به افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا واکنش نشان می‌دهند. چین با سیاست صفر کردن ویروس کرونا، محدودیت‌های جدیدی را وضع کرده که روی کشتیرانی و زنجیره تامین جهانی اثر گذاشته و آمریکا و چین متقابلا محدودیت‌های ظرفیت پرواز را وضع کرده اند.

در این بین، چندین شرکت آمریکایی با افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا، برنامه بازگشت کارکنانشان به محل کار را به تاخیر انداخته اند و کشور‌ها در سراسر آسیا تدابیر قرنطینه را مجددا وضع کرده اند. شرکت اپل که بزرگترین شرکت آمریکایی از نظر ارزش بازار است، بازگشت کارکنانش را تا اوایل سال ۲۰۲۲ به تاخیر انداخته است.

جیم ریتربوس، رییس شرکت ریتربوش اند آسوشیتس اظهار کرد: بازار انرژی هفته جاری با موانع چند وجهی روبرو شد. قوی شدن ارزش دلار آمریکا هم به نگرانی‌ها درباره افزایش آمار ابتلا اضافه شده است.

دلار آمریکا تحت تاثیر سیگنال‌های بانک مرکزی آمریکا درباره کاهش تدابیر محرک مالی در سال میلادی جاری، به بالاترین حد در ۹ ماه اخیر صعود کرده و نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرده است.

به پایان رسیدن فضای تعطیلات تابستانی آمریکا و اروپا که اوج تقاضا برای بنزین است هم ممکن است تقاضا برای نفت را متاثر کند.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در سنگاپور گفت: قرنطینه‌ها در اقتصاد‌های بزرگ دیگر جهان هم احتمالا به فعالیت‌های اقتصادی ضربه زده و پیش بینی‌های رشد را در ماه‌های آینده دستخوش تغییر می‌کنند. ژاپن قرنطینه اضطراری را تمدید کرده و آمار رسمی در کشور‌هایی مانند کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایلند که صنایعشان به نفت نیاز دارند و از شیوع کرونای دلتا آسیب خواهند دید، افزایش پیدا کرده است. شیوع کرونای دلتا در استرالیا و نیوزیلند هم باعث وضع قرنطینه‌های سخت گیرانه شده است.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکت‌های حفاری آمریکایی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی به شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز اضافه کردند. شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز در هفته منتهی به ۲۰ اوت با سه حلقه افزایش، به ۵۰۳ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود. شمار دکل‌های حفاری نفت با هشت حلقه افزایش، به ۴۰۵ حلقه رسید در حالی که شمار دکل‌های حفاری گاز پنج حلقه کاهش یافت و به ۹۷ حلقه رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر