بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
مدیرعامل تاپیکو با بیان اینکه مالکیت ۴۹ درصد شرکت نفت خلیج فارس از آن تاپیکو است، گفت: شرکت سرمایه گذاری ستاره خلیج فارس از زیر مجموعه‌های تاپیکو در سال ۱۴۰۰ بورسی خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۵۹۸۹

ستاره خلیج فارس بورسی می شود

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی "تاپیکو" با حضور ۸۷ درصد از سهامداران برگزار شد.

حسین ابویی مهریزی، مدیرعامل تاپیکو در این مجمع اظهار کرد: ۱۶۰ میلیون دلار تعهدات ارزی داشتیم که بیشتر از این میزان توانستیم عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ تاپیکو گزارش مقبول از حسابرس گرفتیم، افزود: درآمد عملیاتی شرکت از ۱۹ میلیارد تومان به ۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت که از سال ۹۵ تاکنون ۵ برابر شده است و سود خالص از ۶ هزار میلیارد تومان به ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ابویی مهریزی بابیان اینکه در سال ۹۹ تاپیکو برابر با ۳ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان درمجموع افزایش سرمایه داشته است، گفت:۷۴ درصد سود تاپیکو از صنعت پتروشیمی است و سرمایه‌گذاری این شرکت رشد ۳ برابری داشته است.

مدیرعامل تاپیکو بیان کرد: در تولید تایر در ۴ شرکت شراکت داریم، در صنعت سلولزی در ۹ شرکت فعال هستیم و ۶۹ درصد تسمه نقاله کشور نیز توسط شرکت‌های زیر مجموعه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:۲۶۸ میلیارد تومان در پروژه‌ها سرمایه گذاری صورت گرفته و ۱۰۳۰ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۰ برنامه داریم.

ابویی مهریزی تصریح کرد: ۶ شرکت زیرمجموعه در یکدیگر ادغام و شرکت‌های چخزر و لطیف عرضه اولیه شدند و ۵ شرکت دیگر نیز در صف عرضه اولیه هستند.

مدیرعامل تاپیکو با بیان اینکه مالکیت ۴۹ درصد شرکت نفت خلیج‌فارس از آن تاپیکو است، بیان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری ستاره خلیج‌فارس از زیرمجموعه‌های تاپیکو در سال ۱۴۰۰ بورسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخشی از محصولات گروه در بورس کالا فروخته می‌شود که در این زمینه شاهد رشد ۲.۵ برابری بودیم، در بورس انرژی نیز رشد ۲ برابری داشتیم.

ابویی مهریزی با بیان اینکه بدون دخالت غیرموجه در بازار از سهام خود حمایت کردیم و سود بردیم، گفت: همواره بازدهی شرکت بهتر از شاخص کل بود و ارزش پرتفو رشد ۳۷ درصدی داشت.

مدیرعامل تاپیکو افزود: پیگیری عرضه اولیه سهام شرکت‌های ستاره خلیج‌فارس، عرضه کلیه محصولات در بورس کالا، استفاده بهینه از انرژی، برنامه‌ریزی افزایش تولید و صادرات همراه با افزایش سودآوری، پیگیری اجرای طرح‌های بازسازی و نوسازی و توسعه در شرکت‌های گروه از جمله اهم برنامه‌های آتی تاپیکو است.

گفتنی است؛ در مجمع عمومی «تاپیکو» به ازای هر سهم ۱۹۳۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مقایسه نسبت های مالی پتروشیمی ها
نگاهی جامع به صنعت پتروشیمی(بخش سوم)؛

مقایسه نسبت های مالی پتروشیمی ها

با اعلام شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین؛

"تاپیکو" هیات مدیره جدید انتخاب کرد

مقایسه ظرفیت اسمی، درآمد فروش و سودآوری پتروشیمی های ایران
نگاهی جامع به صنعت پتروشیمی در ایران و جهان(بخش دوم)

مقایسه ظرفیت اسمی، درآمد فروش و سودآوری پتروشیمی های ایران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
متاسفانه ابویی بسیار کم تجربه و بی استعداد است و مدیریت پر حاشیه ایشان و عزل و نصب های بی ضابطه او ضربات جبران ناپذیری به تاپیکو زده ، امید است وزیر انقلابی هر چه زودتر بساط مفسدین و اختلاصگران را جمع کند.
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
بزرگترین عرضه اولیه بورس چین اتفاق افتاد. افرادی که تیر پارسال شاخص 2میلیون خریدند و اطلاع نداشتند که بعد یک ماه صعود،نزول میشه، حتی در سهامهای شاخص ساز با وجود افزایش سرمایه به پول خریدشان نرسیدند سهام غیر شاخص ساز که متاثر از شاخص هم وزن است هم همینجوریه. ملت دروغ نمی گویند که با وجود صعود شاخص باز ضررند. پرتفوی افراد نمادهای غیر شاخص ساز زیاد داره و الان پولشان گیره و انتظار دارند با عرضه های اولیه جوندار، حرکت صعودی نمادهایشان را شاهد باشند. یکساله نمادها خوابیدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
سلام من حدود دو سه ماهی میشه سهام تاپیکو خریدم این سود که شرکت داده شامل حال من هم میشه یا باید یکسال از سهامداری بگذره