بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۴
مديرعامل شركت سايپا ديزل، دليل كاهش ميزان توليد را در سال جاري، جايگزيني رويكرد فروش محوري به جاي توليد محوري در اين شركت دانست.
کد خبر : ۲۴۶۲۸
مديرعامل شركت سايپا ديزل، دليل كاهش ميزان توليد را در سال جاري، جايگزيني رويكرد فروش محوري به جاي توليد محوري در اين شركت دانست.

بر اساس گزارش بورس نیوز ؛ علي ملك در گفتگويي با اشاره به كاهش توليد شركت سايپا ديزل در شش ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته اذعان داشت: برخي از سياست هاي انقباضي دولت در سال گذشته باعث شد نتوانيم توليدات فراوان خود را به ميزان پيش بيني شده به فروش رسانيم و با توجه به اين وضعيت تصميم گرفتيم امسال ضمن فروش محصولات توليدي سال گذشته با توجه به نياز بازار اقدام به توليد خودروهاي سنگين نماييم.

وي با انتقاد از آمار منتشره در سايت ايدرو كه حكايت از كاهش 228 درصدي توليد در سايپا ديزل در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و پيرو آن درج در رسانه هاي نوشتاري را در پي داشته است، تاكيد كرد: طبق آمار موجود، در پنج ماهه ابتدايي سال جاري تعداد 1235 دستگاه خودرو تجاري توليد كرده ايم كه نسبت به سال گذشته 69 درصد كاهش داشته، ضمن اينكه اين ميزان توليد نسبت به مدت مشابه سال 86، افزايش 76 درصدي را نشان مي دهد.

مديرعامل سايپا ديزل گفت: از همكاران بخش آمار ايدرو مي خواهيم كه با دقت نظر بيشتري و با هماهنگي شركت هاي خودروساز نسبت به درج آمارهاي اينگونه در سايت متبوع خود اقدام نمايند.

وي تصريح كرد: با توجه به رويكرد فروش محوري در سال جاري، شركت سايپاديزل توانست در شش ماهه ابتدايي سال جاري علاوه بر تحقق اهداف از پيش تعيين شده، از برنامه ايجاد تعهد فروش خود معادل 26% پيشي بگيرد.

مديرعامل سايپاديزل با برشمردن ديگر دلايل كاهش توليد اين شركت در شش ماهه نخست سال جاري تاكيد كرد: يكي از اهداف ميان مدت سايپا ديزل كه در سال جاري بصورت ويژه پيگيري مي شود، بومي سازي و داخلي ساز كردن خودروهاي سنگين است كه اين عامل ضمن اشتغالزايي و جلوگيري از خروج ارز از كشور،باعث افزايش فعاليت قطعه سازان نيز خواهد شد، ضمن اينكه اجراي طرح بومي سازي خودروها بسيار زمان بر بوده و با توجه به اهميت بالا، عده اي از نيروهاي توليدي و پشتيباني اين شركت مشغول به پيگيري اين فرآيند تا حصول نتيجه دلخواه هستند.

وي راه اندازي خط توليد كاميون T375 كه سابقا بصورت CBU وارد كشور مي شد را يكي ديگر از دلايل كاهش توليد شركت سايپا ديزل دانست و خاطرنشان كرد: راه اندازي يك خط توليد جديد براي يك شركت خودروساز بسيار استراتژيك، زمان بر و هزينه بر است كه البته اين اقدام مهم شركت با توجه به اينكه توليد هر دستگاه كاميون براي 43 نفر بطور مستقيم و 41 نفر بطور غيرمستقيم ايجاد شغل مي كند، بسيار مهم است.

مديرعامل شركت سايپا ديزل گفت: تاكنون كليه كاميون هاي چيني به صورت CBU وارد كشورمان شده كه بعضي از آنها نيز به لحاظ كيفي در سطوح نازلي قرار داشته اند كه راه اندازي خط توليد كشنده T375 در سايپا ديزل نيز با هدف افزايش كيفيت اين نوع محصولات عرضه شده با برند كشور چين مي باشد.

ملك با اشاره به اينكه كليه كاميون هاي چيني در سطح جهان بصورت CBU وارد كشورهاي ديگر مي شود افزود: با توجه به تجربه چندين ساله سايپا ديزل در زمينه ارزيابي كيفي محصولات برندهاي مطرح خودروسازي جهان نظير: ولوو سوئد و رنو فرانسه، شركت طرف چيني براي اولين بار در تاريخ خودروسازي چين، موافقت خود را در زمينه توليد كاميون T375 در ايران اعلام كرد.

وي در ادامه با ذكر اين نكته كه كاميون هاي جديد توليدي T375 براي اولين بار با استاندارد آلايندگي يورو 3 روانه بازار ايران مي شود، يادآور شد: اين كاميون داراي گواهينامه E-MARK بوده و از لحاظ كيفي با رقباي خود در سطح بسيار بالاتري قرار دارد.

گفتني است تاكنون هيچ يك از كاميون هاي سنگين و نيمه سنگين چيني وارد شده به كشور داراي گواهينامه E-MARK نمي باشند.

اين گواهينامه به محصولاتي ارائه مي شود كه تنها بر اساس استانداردهاي اروپايي توليد شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر