بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مدیرعامل شرکت پرداخت اسکوئر گفت:

تبدیل بیت کوین به ارز بومی اینترنت

تبدیل بیت کوین به ارز بومی اینترنت
مدیرعامل شرکت پرداخت اسکوئر قصد دارد صرافی غیرمتمرکز خود را اساساً به سمت ارز دیجیتال شماره یک جهان سوق دهد.
کد خبر : ۲۴۶۳۴۵

بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، به نظر می‌رسد جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل شرکت پرداخت اسکوئر (Square)، تمام تلاش خود را برای تحقق رویای خود مبنی بر تبدیل بیت کوین (BTC) به ارز بومی اینترنت انجام می‌دهد.

دورسی در اظهارات اخیر خود، از ایجاد و توسعه یک صرافی غیرمتمرکز برای بیت کوین، توسط شرکت اسکوئر خبر داد.



طبق گزارش‌ها، این پلتفرم که بخشی از پروژه TBD شرکت اسکوئر است، خدمات مالی غیرمتصدیانه (non-custodial)، بدون مجوز (permissionless)، متن‌باز و غیرمتمرکز را ارائه داده و تمرکز اصلی آن، روی بیت کوین خواهد بود.

در اواسط ماه ژوئیه، دورسی از راه‌اندازی واحد TBD، با هدف تسهیل ایجاد خدمات مالی غیرمتمرکز با محوریت بیت کوین خبر داده بود. در آن زمان، دورسی اعلام کرده بود که این پروژه نیز مانند پروژه کیف پول سخت افزاری بیت کوین این شرکت کاملاً متن‌باز خواهد بود.

سرانجام، او سرانجام فاش کرد که این واحد مسئول توسعه یک صرافی غیرمتمرکز برای بیت کوین خواهد بود.
صرافی‌های غیرمتمرکز، پلتفرم‌هایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند بدون نیاز به واسطه، ارز‌های دیجیتال را مبادله کنند. به لطف قرارداد‌های هوشمند، همه چیز در این صرافی‌ها به صورت غیرمتمرکز و خودکار انجام می‌شود.

صرافی‌های غیرمتمرکز به دلیل پیچیدگی خود بر روی بلاکچین‌های نسل دوم ساخته می‌شوند. از آن‌جایی که بیت کوین فقط اجازه ارسال و دریافت توکن‌ها را می‌دهد، یک بلاکچین نسل اول است، اما اتریوم و شبکه هوشمند بایننس، چون قابلیت اجرای قرارداد‌های هوشمند را دارند، بلاکچین نسل دوم محسوب می‌شوند.

اما دورسی یک ماکسیمالیست بیت کوین است و قصد دارد صرافی غیرمتمرکز خود را اساساً به سمت ارز دیجیتال شماره یک جهان سوق دهد. اطلاعات زیادی در مورد چگونگی برنامه‌ریزی او برای رسیدن به این هدف خود وجود ندارد. با این حال، به گفته مایک بروک (Mike Brock)، مدیر بخش TBD اسکوئر، بسیاری از کد‌ها احتمالاً در RSK توسعه خواهند یافت؛ راه‌حل لایه دومی که امکان اجرای قرارداد‌های هوشمند در شبکه بیت کوین را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر