بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
ثبت رکورد تاریخی
کمتر از یک هفته پس از آن‌که ارز دیجیتال سولانا (SOL) به اوج قیمتی خود دست یافت، توکن بومی شبکه سولانا به دلیل افزایش علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به این دارایی، رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۲۴۶۳۴۶

سولانا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، کمتر از یک هفته پس از آن‌که ارز دیجیتال سولانا (SOL) به اوج قیمتی خود دست یافت، توکن بومی شبکه سولانا به دلیل افزایش علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به این دارایی، رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده است.



بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم کوین گکو (CoinGecko)، ارز دیجیتال سولانا – که از آن تحت عنوان «قاتل اتریوم» نیز یاد می‌شود – با یک رشد تقریبا ۲۳ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، موفق به ثبت رکورد تاریخی جدید خود در ۸۴ دلار شده است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت این ارز دیجیتال در یک هفته گذشته بیش از ۱۶ درصد رشد داشته است.

همانند اتریوم، بلاکچین سولانا نیز از قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌کند؛ دستوراتی که بر اساس منطق الگوریتمی «اگر این …، در نتیجه آن (IFTTT)» نوشته شده و ایجاد دنیای کاملی از خدمات مالی و برنامه‌های غیرمتمرکز را بر روی شبکه‌های بلاکچینی امکان‌پذیر می‌کنند.

در مقابل، شبکه سولانا توکن بومی خود یعنی SOL را با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استخراج می‌کند، به این معنا که بسیار سبزتر از بیت کوین و اتریوم است و مصرف انرژی بسیار کمتری در مقایسه با این دو شبکه دارد.

با این حال، مصرف انرژی کمتر تنها برگ برنده سولانا در مقابل اتریوم نیست. سولانا می‌تواند حدود هزار تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند و توسعه‌دهندگان آن ادعا می‌کنند که می‌توانند این رقم را به ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه نیز برسانند. این رقم به طور قابل توجهی بیشتر از ظرفیت شبکه اتریوم است که در هر ثانیه، تنها ۱۵ تراکنش را پردازش می‌کند.

رشد چشمگیر قیمت سولانا نشان می‌دهد که سرمایه زیادی به بازار این ارز دیجیتال وارد شده است. روز گذشته، شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال آسپری فاندز (Osprey Funds)، از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی یک محصول سرمایه‌گذاری مبتنی بر سولانا خبر داد. این شرکت روز سه‌شنبه درخواست راه‌اندازی صندوق تراست خود برای سولانا را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت کرده است.

این حرکت نشان‌دهنده حمایت ارزشمند سرمایه‌گذاران سازمانی از این ارز دیجیتال است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر