بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
مپنا یکی از شرکتهای مهم در صنعت انرژی کشور بشمار می رود که با توجه به اصرار دولت بر اجرای طرح تحول اقتصادی و آزاد سازی قیمت انرژی بطورحتم این شرکت در بلند مدت با افزایش درآمد مواجه خواهد بود
کد خبر : ۲۴۶۴۹
به گزارش بورس نیوز ؛ شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران از سال 83 تا کنون 8 بار اقدام به افزایش سرمایه نموده است که اکثراً از محل آورده نقدی سهامداران انجام شده است .

از جمله پروژه های جاری این شرکت می توان به پروژه جنوب اصفهان ، عسلویه وتوس اشاره کرد و پروژه های برق بخار پارس و توسعه توس جزو مهمترین فعالیت های آتی این شرکت محسوب می شود .

در بررسی میزان فروش شرکت مپنا می توان گفت : از لحاظ فروش مپنا در سالهای 85 و 86 با رشدی در حدود 45 درصد مواجه بوده است اما در سال 87 فروش شرکت با رشد چشمگیر 157 درصدی روبرو شد که این موضوع توقف کاهش قیمت سهام این شرکت را در سال 87 موجب شد و حتی در پایان سال مپنا توانست در مجموع متوسط بازدهی سالانه 9.7 درصدی دست یابد .

به گزارش بورس نیوز ؛ مپنا برای سال مالی 88 خود رشد 53 درصدی درآمد را پیش بینی نموده همچنین افزایش 23 درصد سود خالص و 27 درصدی سود عملیاتی نسبت به سال مالی87 از دیگر پیش بینی های این شرکت برای سال مالی 88 می باشد که در نهایت به دلیل اثر کاهشی افزایش مالیات سود سال مالی 88 مپنا 18 درصد کاهش از خود نشان می دهد .

اما به لحاظ بازدهی و نیز بهبود چشم انداز این شرکت در نظر فعالان بازار سرمایه در سال جاری تاکنون این سهم موفق به میانگین بازدهی 82 درصدی شده است البته این سهم در تاریخ 88.7.6 با بازدهی 101 درصدی مواجه شد اما از آن تاریخ با یک روند اصلاح قیمتی مواجه شده است .

به گزارش نیوز در پایان خاطر نشان می شود مپنا یکی از شرکتهای مهم در صنعت انرژی کشور بشمار می رود که با توجه به اصرار دولت بر اجرای طرح تحول اقتصادی و آزاد سازی قیمت انرژی بطورحتم این شرکت در بلند مدت با افزایش درآمد مواجه خواهد بود که نشانه های ان نیز به تدریج در حال مشخص شدن می باشد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر