بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
آب بر آتش تالاب بورس!
گفت وگوی رئیس سازمان بورس با بورس نیوز درخصوص اتفاقات آتی بازار و همینطور جلسه‌ای که با شورای عالی بورس برگزار شد نیز چندان بی تاثیر نبود، زیرا از دل چنین حرف‌هایی بوی ثبات بلند شد و آب بر آتشی بود که روز‌های قبل، عساتید در خصوص "سهام عدالت"، "هپکو، شستا و تامین اجتماعی" و ... بر تالاب بورس انداخته بودند و متاسفانه کماکان بخش‌های نظارتی بورس برای برخورد با این افراد ورود نکرده است.
کد خبر : ۲۴۶۶۲۰

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، آخرین روز معاملاتی که بورس در روز چهارشنبه تجربه کرد، شاخص کل با وام گرفتن از «کندل چکش» که در معاملات سه‌شنبه ظاهر شد توانست آبرو و اعتمادی که مجددا بدست آورده بود را حفظ کند و در مدار مثبت قرار بگیرد تا شاخص در پله یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را رد کند.

از سوی دیگر شاخص هموزن نیز نشان داد که رشد بیش از ۲۴ هزار واحدی شاخص کل، فقط و فقط شاخص‌سازی بزرگان بازار نبوده و عدد ۸ هزار و ۴۷۹ واحدی شاخص هموزن نیز خبر از حجم خوردن سهم‌ها داد.

گفت وگوی رئیس سازمان بورس با بورس نیوز درخصوص اتفاقات آتی بازار و همینطور جلسه‎ای که با شورای عالی بورس برگزار شد نیز چندان بی تاثیر نبود، زیرا از دل چنین حرف‌هایی بوی ثبات بلند شد و خبر آنکه براساس مصوبه شورای عالی بورس، از این به بعد سهامی که از سوی دولت در بورس عرضه می‌شود حتماً با بازارگردانی همراه خواهد بود؛ آب بر آتشی بود که روز‌های قبل، عساتید در خصوص "سهام عدالت"، "هپکو، شستا و تامین اجتماعی" و ... بر تالاب بورس انداخته بودند و متاسفانه کماکان بخش‌های نظارتی بورس برای برخورد با این افراد و بعضا رسانهدار‌ها ورود نکرده است.

هیزمی که از زیر اجاق دلار برداشته شد!

دلار سیر نزولی را در پیش گرفته و در آخرین ساعات معامله، این ارز با نرخ ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان در بین معامله‌گران داد و ستد شد و گویا هیزمی که طی روز گذشته دوباره زیر اجاق دلار گذاشته بود را برداشتند تا در روز‌های دیگری از چنین هیزم‌هایی استفاده کنند!

سکه و طلا، در قافله دلار!

بازار سکه با اتکا به روند نزولی قیمت دلار و تاثیر گرفتن از آن، ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت؛ قیمت سکه بهار آزادی به نرخ ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید و سکه امامی نیز باردیگر با کمی کاهش به زیر ۱۲ میلیون تومان آمد تا در نهایت با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رنگ معامله را به خود ببیند.

در تابلوی طلافروشی‌ها نرخ هر گرم طلا با یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز در سطح ۵ میلیون و ۴ هزارتومان دست به دست شد.

لازم به ذکر است، انس جهانی طلا در معاملات امروز با کاهش ۰.۵۸ واحدی در ۱۸۱۴ دلار در هر اونس معامله می‌شود.

اسباب‌کشی در فرابورس

در نام‌های که از فرابورس برای شفاف‌سازی و طبقهبندی نماد‌های اسیر در بازار نارنجی بیرون آمد؛ نماد‌هایی نظیر "هپکو"، "وشهر"، "ورفاه"، "خبنیان"، "وحافظ"، "گشان"، "وامین"، "وپسا"، "رفاه"، "قیستو"، "آبین"، "کیسون"، "وسدید"، "غناب"، "شلیا" به بازار زرد مهاجرت خواهند کرد و دیگر نماد‌ها نظیر "کهرام"، "شمواد"، "وشمال" و "فاهواز" در بند بازار پایه نارنجی باید شب را روز کنند.

از شرق تا غرب

شاخص NIKKEI با ادامه روند صعودی خود توانست ۹۰.۳۵ واحد دیگر رشد را به خود ببیند و شاخص شانگ‌های «SSE» نیز نزدیک به ۲۰ واحد رشد را ثبت کرد؛ داوجونز نیز با منفی ۴۸ واحد، S&P با رشد ۱.۴ واحدی و نزدک با رشد ۲.۱۸ واحدی معاملات خود را به پایان رساندند.

رمزارز‌های مثبت

در روز معاملاتی گذشته که ارز‌های دیجیتالی تجربه کردند، اغلب سبزی را به ارمغان آوردند و به طوری که بیت کوین با ۰.۴۳ درصد افزایش در ۴۷ هزارو ۵۸۱ دلار قرار دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
باسلام چراسهام عدالت غولی شده باوجود مدیران باکفایت که نتوانندشاخ این غول رابشکنند سهام راتخص کنند که دراین صورت مثل مابقی سهم ها داخل سهم های دیگرگم میشود وهرکس خواسد یک سم را درخواست خرید وفروش میگذارد منتهی درجلوسهم گزینه عدالت ذکرمیشودکه استانی هاهم هراسان نشوندبرمیگرددبه استان مربوطه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
خدا لعنتتان کند ما که نمیگذریم دسترنجمان در فاهواز بود بردیدو خوردید انشاالله در اتش همین دنیا وهمان دنیا بسوزید