بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
بررسی نحوه بازاریابی یونی سواپ کمیسیون بورس آمریکا
کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در مورد یونی سواپ لبز (Uniswap Labs)، شرکت توسعه‌دهنده بازارساز خودکار یونی سواپ، تحقیق می‌کند.
کد خبر : ۲۴۶۷۲۴

یونی سواپ+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در مورد یونی سواپ لبز (Uniswap Labs)، شرکت توسعه‌دهنده بازارساز خودکار یونی سواپ، تحقیق می‌کند.



گفته می‌شود وکلای اجرایی این کمیسیون، نحوه بازاریابی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ و نحوه تعامل کاربران با این پلتفرم را مورد بررسی قرار داده‌اند.

لازم به ذکر است که اقدامات SEC علیه صرافی یونی سواپ، درست اندکی پس از همکاری این کمیسیون با AnChain.AI، یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین، برای افزایش نظارت بر حوزه دیفای صورت می‌گیرد.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون SEC، نگرانی‌های خود در مورد بخش دیفای را در اوایل ماه آگوست ابراز کرد. او سپس انتقادات خود را از پروتکل‌های دیفای افزایش داد و اخیراً مدعی شد که این پلتفرم‌ها به اندازه کافی غیرمتمرکز نیستند و توسط یک گروه مرکزی مدیریت می‌شوند.

گنسلر پیش‌تر نیز ادعا کرده بود که پروژه‌های دیفای نه تنها قوانین اوراق بهادار آمریکا، بلکه قوانین کالا‌ها و بانک‌ها را نیز نقض می‌کنند.

به نظر می‌رسد تحقیقات در مورد یونی سواپ در مراحل اولیه خود قرار دارد و هنوز هیچ گزارش رسمی درباره آن منتشر نشده است. در همین حال، سخنگوی صرافی یونی سواپ به وال‌استریت ژورنال گفت که این شرکت متعهد به رعایت قوانین و مقررات حاکم بر این صنعت بوده و هرگونه اطلاعاتی را که به تحقیقات نهاد‌های تنظیم‌کننده کمک کند، در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.
به دنبال انتشار این اخبار، قیمت توکن UNI، ارز دیجیتال اختصاصی یونی سواپ، تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفت و تقریبا ۶ درصد کاهش یافت.

کمسیون SEC در حال حاضر درگیر پرونده‌های قضایی علیه شرکت بلاکچینی ریپل (Ripple) و چندین پروژه رمزارزی دیگر نیز می‌باشد.
ظهور صرافی یونی سواپ

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ از زمان انتشار نسخه ۱ خود در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون، رشد چشمگیری داشته است. یونی سواپ به عنوان صرافی غیرمتمرکز پیشرو در طول تابستان دیفای ۲۰۲۰ ظاهر شد و با ایردراپ شگفت‌انگیز توکن بومی خود در ماه سپتامبر و رقابت با نسخه تقلیدی سوشی سواپ (SushiSwap)، به سرعت توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرد.

در مدت زمان کوتاهی، یونی سواپ به تهدیدی برای پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز مانند کوین بیس (Coinbase) که به دفتر‌های سفارش قدیمی متکی هستند، تبدیل شد و در ماه آوریل، حجم معاملات هفتگی آن از ۱۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

با این حال، برخی از منتقدان معتقدند که این پلتفرم به اندازه کافی غیرمتمرکز نیست؛ چون رابط کاربری (UI) آن توسط یک مقام متمرکز کنترل می‌شود. در ماه ژوئیه، این صرافی به دلیل افزایش فشار‌های نظارتی، بیش از ۱۰۰ توکن را از پلتفرم خود حذف کرد و به این ترتیب، سوالات زیادی در مورد غیرمتمرکز بودن آن ایجاد شد. بسیاری از این توکن‌ها، دارایی‌های ترکیبی یا سهام‌های توکنیزه شده بودند – دارایی‌هایی که احتمال طبقه‌بندی آن‌ها به عنوان اوراق بهادار از سوی کمیسیون SEC بسیار بالا بود.
علاوه بر این، برخی معتقدند که توکن UNI این صرافی ممکن است آزمون هاوی (Howey) را با موفقیت پشت سر نگذارد که این امر، آن را به یک اوراق بهادار ثبت‌نشده تبدیل می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر