بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
تنها یک فرصت تا از دست ندادن حمایت استاتیک/ از مقاومت واعظی تا نیکزاد ...
بورس اگر فردا را هم با نوسان منفی پشت سر همراه شود احتمال سلام مجدد بورس به مقاومت پله ۱.۴۵۰ تا ۱.۴۶۰ واحدی، غیرمنطقی و دور از ذهن نیست.
کد خبر : ۲۴۷۱۴۱

یک فرصت تا از دست ندادن حمایت استاتیک

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص کل بازارسرمایه امروز با ۴۰،۴۶۶ واحد منفی داغ دل سرمایه‌گذاری را تازه کرد تا رقم شاخص کل با عقب‌گرد از نقطه حمایتی مهم خود در پله ۱،۴۸۹،۹۹۵ واحدی قرار بگیرد.

طبق شنیده‌ها؛ اگر در روز معاملاتی آتی نیز این روند نزولی ادامه‌دار باشد، شاید فردا شاخص‌کل روی محور حمایت استاتیک فعلی توانایی حفظ وضعیت کنونی خود را نداشته باشد و حمایت زیرپای بعدی احتمالا روی محور ۱.۴۵۰ تا ۱.۴۶۰ میلیون واحدی خواهد بود.

همانطور که در پیش‌گشایش‌ها عنوان شده که شاخص‌کل انتظارات صعودی را در آینده در پیش خواهد داشت اما؛ روند اصلاحی که بازار در پیش گرفته مدت‌دار بوده و سهامداران با هیجان نباید رفتار کنند.

بنابراین اگر هیجان بر بازار برتری پیدا کند نتیجه آن رفتار امروز بورس خواهد شد که شاخص‌ها کاهش بیش از انتظاری داشتند تا مجددا تحلیل‌ها بر اصلاح چند هفته اخیر بازار متمرکز شوند.

بر همین اساس، هیزم فروش‌ها را نباید با رفتار کوتاه مدت چاق کرد و باعث الو گرفتن قرمزی بازار شد در نتیجه شرایط متزلزل فعلی ناشی از اصلاحی کوتاه مدت است تا مجددا شرایط برای بهبود و صعود بازار سرمایه آماده گردد.

انتظاراتی که امروز برخی کارشناسان بازار از خود درباره محدوده شاخص‌کل ۱.۴۵۰ تا ۱.۴۸۰ واحدی را از خود نشان دادند و وعده صعود پس از این سطح مقاومت را دادند تنها با هیجان و خروج نقدینگی موثر واقع می‌شود.

اگر برخی‌ از سهامداران و معامله‌گران تنها به فکر نقد بودن هستند و ذبح شاخص‌کل برای آنها اهمیتی ندارد که باید به روند نزولی شاخص‌کل سلام کرد اما؛ اگر کسانی خود را پایبند به بورس و سرمایه‌گذاری می‌دانند و حداقل سرمایه‌گذاری میان‌مدت را در استراتژی‌های خود تعریف شده دیده‌اند، با چنین تفکری بورس می‌تواند بدون هیجان به فکر صعود باشد نه نزول!

باردیگر باید در پایان عنوان کرد که سهامداران در روزهایی اصلاحی به فکر نوسان‌گیری از طریق کانال‌هایی که معتبر نیستند نباشند و  از طریق سرمایه‌گذاری غیرمستقیم یعنی صندوق‌ها به فکر سودسازی و مدیریت پرتفوی خود باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
بورس که نیست ، کازینوی اسلامیه