بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
مدیرعامل "فسبزوار" درخصوص قیمت‌گذاری دستوری عنوان کرد که تمام تولیدات این کارخانه در بورس‌کالا عرضه شده و حتی خرید مواداولیه شرکت نیز از طریق رینگ نقره‌ای بازارسرمایه رقم می‌خورد و تاکنون دستوری در خصوص قیمت‌گذاری به شرکت ابلاغ نشده است.
کد خبر : ۲۴۷۱۷۴

از سودسازی ۱۴۰۰

به گزارش بورس‌نیوز، امروز در بورس‌تهران جلسه معارفه شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد "فسبزوار" در راستای تشریح برنامه‌های این شرکت برگزار شد.

در همین راستا شعبانی مدیرعامل پارس فولاد سبزوار با اشاره به چگونگی نیازهای مواداولیه شرکت گفت: سهامدار عمده شرکت یعنی اپال کانی پارس تامین‌کننده بیش از ۸۰درصد مواداولیه شرکت بوده و فسبزوار در این راستا با کمبود و مشکلیمواجه نبوده و خبر خوب نیز آن است که برای حمل و نقل مواداولیه تا کارخانه، ریل کاملا در دسترس قرار دارد.

وی درباره میزان سودسازی سال آتی و افزایش سرمایه نیز اظهارکرد: ۲.۳ همت برای سال ۱۴۰۰ سود پیش‌بینی شده اما؛ تاکنون برنامه‌ای برای افزایش سرمایه طرح‌ریزی نشده است.

شعبانی همچنین در خصوص طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام شرکت نیز اشاره‌ای داشت و افزود: : از یک‌سال گذشته پرداخت فاینانس طرح یک‌میلیون تنی شمش در دستور کار قرار گرفته اما؛ به‌دلایلی همچون تحریم‌ها کماکان این موضوع عملیاتی نشده است.

مدیرعامل پارس فولاد سبزوار درخصوص مشکلات شرکت‌های فولادی درباره نبود برق و تاثیر آن بر شرکت متبوع خود نیز گفت: بسیاری از شرکت‌های فولادی کاملا متکی به برق هستند اما؛ قیمت برق کم تر از یک درصد در شرکت تاثیر دارد و‌ گاز تاثیر بیشتری در تولید آهن اسفنجی دارد.

در همین راستا زحمتکش، معاونت مالی در صحبت‌های تکمیلی خاطرنشان کرد: در خصوص مقدار مصرف به ازای هر تن آهن اسفنجی: نرخ گاز ۷۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب و هر تن ۳۱۵ متر مکعب گاز مصرف می‌کند.

در ادامه مجددا شعبانی با اشاره به اینکه تمام محصول بریکت به فروش می‌رسد نیز تصریح کرد: مجموع تولید سالانه بریکت شرکت برابر با ۳۰ هزارتن بوده و تمام بریکت تولیدی، کاملا به فروش می‌رسد و محصول اصلی شرکت آهن اسفنجی است که ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد.

مدیرعامل این شرکت درخصوص توضیحات تکمیلی در طرح بریکت نیز عنوان کرد: در طرح سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی تولید یک میلیون و ۶۷۰ هزار تنی گنجانده شده و طبق پیش‌بینی‌ها نیازمند مدت زمانی ۴سال برای افتتاح این طرح است.

وی افزود: همانطور که اعلام شد ۱۷۰ میلیون یورو برآورد هزینه صورت گرفته این طرح بوده که ۳۴ میلیون یورو آن پرداخت و ادامه همکاری‌ها منتظر شرکت و بانک‌های جینی هستیم.

در پایان همچنین درخصوص تاثیر قیمت گذاری دستوری بر روی شرکت نیز اینگونه مطرح شد که تاکنون قیمت دستوری ابلاغ نشده و عرضه کالا و خرید مواد اولیه در بورس کالا انجام می‌شود.

از سودسازی ۱۴۰۰

لازم به ذکر است که واحد بریکت سازی سرد شرکت پارس فولاد سبزوار، اولین واحد در بین ۸ طرح ملی فولاد بوده که در اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

ظرفیت اسمی کارخانه ۱۲ تن بریکت بر ساعت بوده و با توجه به نرمه تولید شده در فرایند احیا مستقیم ظرفیت آن تا ۸۰ هزار تن بر سال می‌تواند باشد. 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پذیرش شرکت فولاد سبزوار در بورس
مدیریت نظارت بر بازار اولیه بورس اوراق بهادار اعلام کرد؛

پذیرش شرکت فولاد سبزوار در بورس

ارسال نظر