بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران در نشست خبری امروز:

رشد ۲برابری تولید طی سه سال اخیر/یک سوم فروش شرکت صادراتی است

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز گفت: طی سه سال اخیر شاهد رشد دو برابری تولید بودیم و استراتژی رشد و توسعه شرکت به سمت تولید مواد موثره دارو حرکت کرده است.
کد خبر : ۲۴۷۲۲۹

مدیرعامل شکام+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سید محمدرضا موسوی اصفهانی، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، هم‌اکنون در نخستین نشست ویژه معرفی این شرکت به تاریخچه آن اشاره و اظهار کرد: این شرکت در سال ۷۴ تاسیس شد و در سال ۷۶ به بهره‌برداری رسید.



وی افزود: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، پس از دو دهه فعالیت، تصمیم به ورود به بازار سرمایه گرفت و بخشی از سهام آن با نماد معاملاتی «شکام» به زودی در فرابورس عرضه می‌شود.

 مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز ادامه داد: در دهه ۸۰ از تولید مواد اولیه شیمیایی، وارد عرصه تولید مواد اولیه دارو شدیم. از آنجا که سیستم کنترلی در خطوط تولید وجود دارد، نیاز به نیروی انسانی در خط تولید نیست.

وی بیان کرد: همچنین دارای انبار اختصاصی گمرک در مجموعه هستیم که این امر در جهت صادرات کمک شایانی می‌کند.

موسوی اصفهانی گفت: طی سه سال اخیر شاهد رشد دو برابری تولید بودیم و استراتژی رشد و توسعه شرکت به سمت تولید مواد موثره دارو حرکت کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با بیان اینکه اکثر دارو‌های شیمیایی بر پایه مواد نفتی ساخته می‌شود و تمام بحث ارزش‌افزوده کشور در همین بخش است که مواد نفتی به مواد با ارزش‌افزوده بالاتر تبدیل شوند، افزود: بیش از ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، اما صنعت دارو به مواد اولیه وارداتی وابسته است. به همین دلیل باید مواد موثره دارویی را در داخل کشور تولید کرده و در این زنجیره به صورت عمودی به سمت بالا حرکت و مواد اولیه تولید دارو را از پایه مواد نفتی تولید کنیم.

به گفته وی در اوایل امسال ماده اولیه آسپرین تولید و راهی بازار شد.

موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: دارایی‌های نامشهود کیمیاگران امروز دارای ارزش بالایی است و در عین حال معافیت مالیاتی برای صادرات " شکام " وجود دارد که از مزایای بزرگ برای این مجموعه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شکام با اشاره به اینکه یک سوم فروش شرکت صادراتی است، عنوان کرد: علی رغم تحریم‌ها محصولات تولیدی را به بیش از ۲۰ کشور صادر می‌کنیم و رقابت پذیری بالایی داریم. همچنین تراز صادرات نسبت به واردات مثبت است و طی سه سال اخیر، از لحاظ حجمی تولیدات مجموعه دو برابر شده و به سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت می‌کنیم.

در ادامه این نشست، غلامرضا گل گیر، مدیرعامل شرکت کارگزاری امین آوید به عنوان مشاور پذیرش شرکت " شکام " در فرابورس در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت، اظهار کرد: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه مواد اولیه دارویی و همچنین پایین‌دستی مواد شیمیایی و بالادستی مواد دارویی است.

وی افزود: در این مجموعه دانش قوی باعث رشد بسیار خوب شرکت شده و از همین رو، سهام شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در رده سهام رشدی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری امین آوید ادامه داد: از سوی دیگر در اختیار داشتن پروژه‌های توسعه‌ای متعدد، از نقاط قوت این شرکت است که با تامین مالی از طریق ورود به بازار سرمایه و عرضه سهام، سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای آن افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرکت، تراز ارزی مثبت بوده و با توجه به صادرات به بیش از ۲۰ کشور، نیاز به تامین ارز برای تامین مواد اولیه را هم برطرف کرده است. همچنین محصولات این شرکت از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج است.

گل گیر گفت: تنوع محصولات و ریسک پایین شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، توان رقابتی را در شرایط مختلف بازار به خوبی مهیا کرده است.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر