بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
بازار‌های موازی جنب بورس؛

توتو بازی دلاری‌ها

توتو بازی دلاری‌ها
دلار در آخرین وضعیت قیمتی خود در محدوده  ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان به خریداران، فروخته می‌شود و در کانال‌های سیگنالی دلار، خریداران را از برجام و ... می‌ترسانند و بازی می‌دهند!
کد خبر : ۲۴۷۳۳۹

توتو بازی دلاری‌ها

به گزارش بورس‌نیوز، بورس‌تهران برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان بازار نتوانست که آخرین روز معاملات را سبزپوش به اتمام برساند و با بیش از ۸ هزار واحد کاهش به کار خود پایان داد تا شاید نخستین روز هفته آتی، سهامداران در انتظار بازاری متعادل و البته مثبت بنشینند.

در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری «سه‌شنبه» با کاهش ۳۴درصد همراه بود و ارزش صف‌های فروش نیز ۲۶۳ درصد افزایش یافت و ۶۹ میلیارد تومان شد.

توتو بازی دلاری‌ها

دلار سرمایه‌گذاران خود در بلاتکلیف‌ترین حالت ممکن قرار داده ولی منظور از سرمایه‌گذاران، افرادی بوده که تونایی نقدینگی و بازی با این ارز را به‌صورت عمده ندارند و این گود مبارزه برای آنها نقش یک فرمولی را دارد که تابع «ایکس» همیشه منفی در می‌آید! بازی‌هایی که دلالان و اهالی کوچه بسم‌الله طرح‌ریزی کرده‌ حتی خود بانک‌مرکزی را دست می‌اندازد و یک کوچه بن‌بست و زیرزمین معروف آن، برج آبی میرداماد را می‌خرد و می‌فروشد و آقای رئیس‌کل تنها برای رفع کسری بودجه، پول چاپ می‌کند و دلار هم به این ... لبخند ژکوند می‌زند!

دلار در آخرین روند معاملاتی خود وارد یک فاز نوسانی خودساخته شده است، دقت کنید که این سیکل بازی را روی نمودار بیاورید، نرخ‌های این روزهای خیابان فردوسی کاملا نشان از یک سفته‌بازی بزرگ دارد اما؛ اینکه بانک‌مرکزی روزه سکوت گرفته و توانایی برخورد ندارد، جای سوال دارد.

دلار در آخرین وضعیت قیمتی خود در محدوده  ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان به خریداران، فروخته می‌شود و در کانال‌های سیگنالی دلار، خریداران را از برجام و ... می‌ترسانند و بازی می‌دهند!

لازم به ذکر است که شاخص دلار آمریکا به سطح ۹۲.۴۸ رسیده است.

سکه و روند صعودی آرامش

با نگاهی به بازار سکه و طلا نیز می‌توان نرخ‌گذاری‌ها را اینگونه بیان کرد که قیمت هر سکه بهار آزادی با ۵۰ هزارتومان کاهش به قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و هر سکه امامی نیز در حالی که روز گذشته به مرز ۱۲ میلیون تومان رسیده بود با افت نرخ همراه شد و در قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برای خریداران اعلام نرخ می‌شد.

با نگاهی به تابلوی طلافروشی‌ها نیز قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۵۳ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا نیز به ۴ میلیون و ۹۹۶ هزارتومان رسیده است.

باید اشاره شود که انس جهانی طلا در معاملات امروز ۵.۹۵ واحد کاهش یافت و به ۱۷۹۷ دلار در هر انس رسید.

نفت به سوی رستگاری

قیمت نفت برنت لبخند عربی را به شیوخ بازگرداند و امشب شام خوراک بره بر آتش می‌گذارند؛ قیمت نفت برنت با رشد ۲.۱۵واحدی، مرز ۷۶ دلاری را رد کرد تا ببینیم در تازه‌ترین گزارش اوپک که بر کاهش تولید استوار شده باید روزانه کمتر از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت تولید شود؛ آیا این سیاست منجر به افزایش نرخ نفت خواهد شد یا اینکه بازار متوجه می‌شود که می‌تواند با نفت کمتری به بقای خود ادامه دهد و این بازی برای اوپکی‌ها دو سر سوخت می‌شود.

از شرق تا غرب

شاخص Nikke کماکان روند نزولی را ادامه داده و امروز نیز با ۲۳۸ واحد کاهش به سطح ۳۰ هزار و ۲۷۳ واحدی رسیده است و شاخص شانگهای چین با کاهش ۲۴.۷۷ واحدی به پله ۳ هزار و ۶۳۱ واحدی تکیه زد؛ با نگاهی به خیابان وال‌استرین می‌توان DowJones را با ۲۳۶ واحد، S&P با ۳۷ واحد و نزدک را با تقریبا ۰.۲۹ واحد مثبت مشاهده کرد.

بیت کوین و سیگنال مانند مدیران ایرانی

بیت‌کوین در آخرین معاملات خود با ۰.۳۱ درصد رشد به ۴۸ هزار و ۲۶۲ دلاری رسیده و اتریم نیز با 3.93 درصد رشد به سطح ۳ هزار و ۶۶۹ واحدی نزدیک شده است؛ در بازار رمزارزها تاپ خبر روز به هلند بازمی‌گردد که اسون هنریش، معامله‌گر هلندی در توییتی نوشت که بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شوک با ولتاژ ۲۸ هزارتایی
بازار‌های موازی جنب بورس؛

شوک با ولتاژ ۲۸ هزارتایی

نمود جو خبرزدگی ایرانی در رمزارزها
"همتی" در فدرال رزرو، دلار در مسیر ریال؛

نمود جو خبرزدگی ایرانی در رمزارزها

چشمک بورس به سرمایه‌گذاران
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

چشمک بورس به سرمایه‌گذاران

آیا آب‌ترس
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

آیا آب‌ترس "صاحبان‌سرمایه" ریخت!

ارسال نظر