بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
عدالت برای همه/وام می خواهید، بسم الله...
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به مردمانی که غاز همسایه را به مرغ لنگ خودشان ترجیح می دهند و مسلخی به نام خصوصی سازی و..
کد خبر : ۲۴۷۴۳۹

۵

به گزارش بورس نیوز، هر چند در چند هفته‌ای که شاخص بورس صعودی بود پرتفوی بسیاری از سهامداران رشد نکرد، اما خدا را شکر که شاخص بورس در زمان اصلاح، تبعیض قائل نمی شود و سهم هایی هم که رشد نکرده بودند، وارد فاز اصلاح شدند! رشد برای نورچشمی ها و اصلاح برای عموم، توزیع عدالتی است که در بازار سرمایه ما همیشه بوده، هست و خواهد بود.

 

غاز همسایه یا مرغ لنگ خودمان 

اهالی پاستور مدام پز برنامه ریزی شان برای احداث ۱ میلیون واحد مسکونی را می دهند. طبق قانون بودجه هم ۱۹ بانک خصوصی و دولتی، مکلف شده‌اند تا ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ برای احداث یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد‌های مسکونی شهری و روستایی پرداخت کنند. بانک ها هم پیغام داده اند "رقم تسهیلات تکلیفی در قانون بودجه امسال برای بانک‌ها در مقایسه با سال گذشته با افزایش شش برابری به رقم ۷۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده، ما هم نداریم که بدهیم!" آنهایی که متقاضی واقعی مسکن هستند هم که، پول اضافه ندارند بدهند، شاید چند سال بعد مسکنی تحویل بگیرند! آنهایی هم که پول دارند، سفت و سخت دنبال خرید در بلاد اجنبی هستند و غاز همسایه را به مرغ لنگ خودشان ترجیح می دهند! حالا شما پیدا کنید مادرخرج طرح مسکن دولت جدید را!!!

 

مسلخی به نام خصوصی سازی 
خصوصی سازی واژه غریبی در اقتصاد ماست، شرکت‌های بزرگ و سودآور را به اسم خصوصی‌سازی مدتی به دست افراد معلوم‌الحالی که معلوم نیست به کجا وصل هستند، می سپاریم؛ بعد که شیره جان این شرکت‌ها را مکیدند، پس میگیریم و شرکت رو به ورشکستگی را در ازای بدهی های پاستور به بانک‌ها می‌سپاریم تا تیر خلاص را شلیک شلیک کنند! اصلا واگذاری صنایع تولیدی تقریبا ورشکسته به بانک ها چه توجیهی دارد؟ بانک ها فوق تخصص رفع بحران در تولید دارند؟؟ دشمن هم با غول های تولید، چنین نمی کرد...

 

وام می خواهید؟ بسم الله...

اگر دنبال دریافت وام هستید، بیخود برای دریافت ۱۰ _ ۱۵ میلیون تومان وام، خود را به در و دیوار نزنید. به جای این کار، سری به پلاک ۲ خیابان نلسون ماندلا بزنید تا شاید استخدام تان کنند و وام ۶۰۰ میلیون تومانی را به راحتی آب خوردن دریافت کنید!

 

موز جای خودرو 

هرچند واردات خودرو به جایی نرسید و تمام حرف و حدیث هایی که در این مورد مطرح شد نوعی شوی تبلیغاتی بود برای اینکه اهالی بهارستان خودنمایی کنند و بگویند بیکار ننشستیم و به فکر ملت و گرانی ها هستیم؛ اما خوشبختانه بخت یارمان بود و واردات موز تعیین تکلیف شد! بخورید که آستانه تحمل تان را بالا می برد...

اشتراک گذاری :
ارسال نظر