بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
حامیان سولانا، این ارز دیجیتال را رقیب اتریوم می دانند
حامیان سولانا (Solana) این بلاکچین لایه اول را به دلیل سرعت بالاتر و کارمزد پایین‌تر تراکنش‌های خود، به عنوان رقیب و قاتل اتریوم معرفی می‌کنند.
کد خبر : ۲۴۷۴۴۳

سولانا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حامیان سولانا (Solana) این بلاکچین لایه اول را به دلیل سرعت بالاتر و کارمزد پایین‌تر تراکنش‌های خود، به عنوان رقیب و قاتل اتریوم معرفی می‌کنند.



با این حال، در تاریخ ۱۴ سپتامبر، شبکه سولانا دچار شرایط منع سرویس (denial-of-service) شد که طی آن، تعداد تراکنش‌های این شبکه تا ۴۰۰ هزار در ثانیه رسید. در نتیجه این حمله، شبکه اصلی سولانا برای ۱۸ ساعت دچار بی‌ثباتی متناوب شد و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) مستقر در این بلاکچین متوقف و غیرقابل استفاده شدند.

طبق گزارش‌ها، علت اصلی این اتفاق یک صرافی غیرمتمرکز به نام ریدیوم (Raydium) بود. در این صرافی، ربات‌ها سعی کردند توکن SOL بخرند و در نتیجه، حدود ۴۰۰ هزار تراکنش در ثانیه به شبکه سولانا سرازیر شد. از سوی دیگر، اعتبارسنجان سولانا در اولویت‌بندی این تراکنش‌ها ناموفق بودند و این موضوع، منجر به شکاف زنجیره‌ای شد.

به دنبال این حمله، قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) تا ۱۹٫۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۷٫۱۵ دلار رسید، اما به سرعت احیا شد و آن روز را با افت ۶٫۴۷ درصدی به پایان رساند. با این حال، افت قیمت این ارز دیجیتال به دلیل ترس از متمرکز بودن سولانا در مقایسه با رقیب اصلی خود، یعنی اتریوم، در روز‌های بعدی نیز ادامه داشت.

گوین وود (Gavin Wood)، بنیانگذار اتریوم و شبکه رقیب دیگر، یعنی بلاکچین پولکادات (Polkadot)، اظهار داشت که سولانا با مجموعه‌ای از سرور‌های انحصاری و بسته عمل می‌کند که تا حدودی سرعت این شبکه را افزایش می‌دهد، اما تمرکززدایی کمتری را برای آن به همراه دارد.

این اظهارات در حالی منتشر شد که اتریوم همان روز با موفقیت در برابر حمله‌ای مشابه مقاومت کرد.

سولانا در توییتی که در تاریخ ۱۶ سپتامبر منتشر کرد، قول داد که اقدامات پیشگیرانه‌تری را در برابر حملات هکری احتمالی اتخاذ کند.

با وجود این اصلاح قیمتی قابل‌توجه، انتظار می‌رود که سولانا روند صعودی غالب خود را از سر بگیرد؛ چرا که ساختار تکنیکال این ارز دیجیتال یک چشم‎انداز صعودی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر