بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه بانک ملت در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دل نگرانی هایی که تن بورس را لرزاند

دل نگرانی هایی که تن بورس را لرزاند
پس از انتخاب رئیس کل بانک مرکزی باید دید آیا این کسری بودجه از محل انتشار اوراق جبران خواهد شد یا از طریق فروش سهام و یا چاپ پول و رشد تورم و... جمیع این عوامل منجر به نگرانی سهامداران و کاهش ارزش سهام در بازار سرمایه شده است.
کد خبر : ۲۴۷۵۷۴

دل نگرانی هایی که تن بورس را لرزاند

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته، بازار سرمایه کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را مجددا از دست داد و این منفی های پیاپی، فعالان بازار سرمایه را کلافه کرده است.

رسول رحیم‌نیا مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه بانک ملت در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: کاهش ارزش بازار سرمایه در ۲ هفته اخیر ناشی از دل‌نگرانی‌هایی بوده که اهالی این بازار نسبت به چند موضوع داشته‌اند. اولین دل‌نگرانی بابت پیش‌بینی احیای برجام بوده است.

وی ادامه داد: حضور ایران در اجلاس شانگهای و برخی امیدواری‌ها نسبت به احیای برجام و کاهش نرخ ارز، قیمت سهام را تحت تأثیر قرار داده است.

رحیم نیا تصریح کرد: دومین موضوع، انتظار تعیین رئیس‌کل بانک مرکزی است که سیاست‌های پولی کشور را تعیین می‌کند و احتمال در پیش گرفتن سیاست‌های انقباضی و تعیین نرخ بهره، فاکتورهای مهم و تأثیرگذاری بر قیمت سهام است. سومین موضوع نگران‌کننده برای بازار سرمایه ما، کسری بودجه و مکانیزم و راهکار جبران کسری بودجه است.‌

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: باید دید آیا این کسری بودجه از محل انتشار اوراق جبران خواهد شد یا از طریق فروش سهام و یا چاپ پول و رشد تورم و... جمیع این عوامل منجر به نگرانی سهامداران و کاهش ارزش سهام در بازار سرمایه شده است.

وی افزود،: در حال حاضر مهم‌ترین بازیگر بازار سرمایه، نرخ ارز است و هر اتفاق اثرگذاری بر نرخ ارز می‌تواند سمت‌وسوی بازار سرمایه را تغییر دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی اوضاع بازار سرمایه در هفته‌های آتی گفت: به نظر می‌رسد طی هفته‌های آتی با تعیین تیم سیاسی دولت برای احیای برجام، راهکارها و پیش‌شرط‌های مذاکرات، سمت‌وسوی مذاکرات را تعیین خواهند کرد و با توجه به سایر عوامل و شرایط اقتصادی کشور و با در نظر گرفتن کسری بودجه شدید دولت، از یک‌سو امیدها به احیای برجام پررنگ شده و از سوی دیگر، با توجه به اخبار و اظهارنظرها و ترکیب تیم سیاسی دولت، نمی‌توان روی توافق و احیای برجام حساب چندانی کرد و امید داشت که مذاکرات به سرانجام برسد. همچنین نمی‌توان افت چندانی در بازار ارز متصور شد و احتمالاً دلار قیمت‌های کمتر از ۲۵ هزار تومان را نخواهد دید. علاوه بر این، منفی‌های بازار سرمایه همواره موجب ترس حقیقی‌ها شده و طی ۲ دو هفته گذشته، منفی‌های مداوم بازار باعث فشار فروش حقیقی‌ها و نیز کاهش ارزش معاملات شده است. از اتفاقاتی که می‌تواند درروند آتی بازار سرمایه تأثیرگذار باشد، فروش اوراق دولتی است که طی هفته‌های اخیر دولت تمرکز بیشتری روی انتشار اوراق داشته و دیروز هم ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی توسط وزارت اقتصاد به فروش رسید که عمدتاً بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، خریدار این اوراق بودند و این اقدام بر روند بازار سرمایه تأثیرگذار خواهد بود.

رحیم نیا در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: به نظر می‌رسد سهم‌های گروه پتروشیمی با توجه به عملکرد مطلوب خود، بازدهی مناسبی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان خواهند داشت. علاوه بر این با توجه به‌احتمال حذف ارز ترجیحی توسط دولت، صنایع غذایی و دارویی هم بازدهی مناسبی نصیب سهامداران خواهند کرد. ترکیبی از سهم‌های ارزنده گروه پتروشیمی، غذایی و دارویی می‌تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بیش واکنشی بازار سرمایه به ابهامات
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بیش واکنشی بازار سرمایه به ابهامات

عرضه اولیه با روش ترکیبی به یک شرط
عضو هیات مدیره کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عرضه اولیه با روش ترکیبی به یک شرط

زمانی برای خرید پله ای سهام
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

زمانی برای خرید پله ای سهام

رفتار گله ای، کار دست بورس داد
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری داریوش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رفتار گله ای، کار دست بورس داد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
تیموری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵
متاسفانه در بورس طی ۱۶ ماه هیچ اتفاق خوبی نیفتاده است و خیلی از سهامداران ۵۰ تا ۸۰ درصد سرمایه خود را هم ندارند چه برسد به رسد و سرمایه فعلی انان با توجه به رشد تورم بی ارزش شده است خیلی ها اسیب دیده اند
تیموری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵
متاسفانه در بورس طی ۱۶ ماه هیچ اتفاق خوبی نیفتاده است و خیلی از سهامداران ۵۰ تا ۸۰ درصد سرمایه خود را هم ندارند چه برسد به رسد و سرمایه فعلی انان با توجه به رشد تورم بی ارزش شده است خیلی ها اسیب دیده اند
سهامدارناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
سلام، چرا دولت جدید به این موضوع ورود نمی کند و یک سری مافیای گردن کلفت را که مثل اژدها روی سرمایه مردم چمبره زدند به حال خود رها کرده ؟ تا کی باید این وضع را تحمل نمود ؟!!! قبل از انتخابات که بحثهای زیادی برای اصلاح بورس می کردند ، نکنه این حرفها باد هوا بوده و یا خدای ناکرده خودشان‌ هم شریک مافیا شدند ، چراکه طی این چند هفته روی خوشی از بورس ندیدیم، عرضه اولیه ها را هم که بنا برشنیده ها از وزیر محترم به کیسه صندوق‌دار ها ریختند تا قوتر بتوانند گردن ضعیفان و سهام داران خرد را بفشارند ‌ خدايا خودت درست کن