بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
۴ شرکت بورسی سیمانی زیرمجموعه
مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر گفت: شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر دارای ۴ شرکت زیرمجموعه شامل سیمان سپاهان، سیمان دشستستان، سیمان کردستان و سیمان شرق است که هر کدام نیز تعدادی شرکت زیرمجموعه دارند.
کد خبر : ۲۴۷۶۰۹

نشست خبری سغدیر+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت اظهار کرد: ۱۰۰ درصد از سهام شرکت متعلق به سرمایه‌گذاری غدیر بوده و شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر دارای ۴ شرکت زیرمجموعه شامل سیمان سپاهان، سیمان دشستستان، سیمان کردستان و سیمان شرق است که هر کدام نیز تعدادی شرکت زیرمجموعه دارند.



به گفته سلیمیان مدیریت هر ۴ شرکت با "سغدیر" بوده و ۱۰ درصد صنعت سیمان کشور متعلق به این ۴ شرکت است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سیمان ساروج نیز متعلق به "سغدیر" است، افزود: غیر از شرکت‌های تولیدی، ناوگان خیلی قوی با ۲۰۰ ماشین و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در هلدینگ سیمان غدیر انجام شده و در حال حاضر ظرفیت گروه هلدینگ غدیر ۸ میلیون تن در صنعت سیمان کشور است.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با اشاره اینکه با ورود به فرابورس مسیر رو به توسعه شرکت همچنان ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: در شرق کشور، بزرگ‌ترین کارخانه سیمان سفید کشور در مشهد را داریم که شامل دو خط یک میلیونی و یک خط ۳۰۰ هزارتنی است و بازار صادراتی خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیمان کردستان با ظرفیت یک میلیون تن در غرب فعالیت می‌کند که به عراق نیز صادرات دارد و ۵۳ درصد آن متعلق به "سغدیر" است.

سلیمیان توضیح داد: از سوی دیگر سیمان سپاهان جزو بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان کشور بوده که ظرفیت سه میلیونی، ریل راه آهن و ایستگاه راه آهن دارد و یک سوم تولیدات آن نیز صادر می‌شود.

به گفته سلیمیان، پراکندگی شرکت‌ها امکان سوآپ سیمان را برای این مجموعه محیا کرده و برنامه آن در دست اقدام است.

وی افزود: "سغدیر " به لحاظ تولید عملیاتی، دومین شرکت در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد.


مدیرعامل "سغدیر" با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کلینکر این مجموعه از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده بود، گفت: این رقم در سال ۹۹ به ۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تن رسیده است.

وی با اعلام اینکه در زمینه تولید کلینکر در بین شرکت‌های کشور رتبه دوم را داریم، ادامه داد: موجودی کلینکر یکی از اصلی‌ترین موضوعات در بخش موجودی مواد و محصولی استراتژیک است. استراتژی این است که کلینکر و موجودی‌ها حفظ شود تا برای شرایط سخت بتواند تولید داشته باشد.

به گفته سلیمیان، "سغدیر " برای ۷۲ روز موجودی کیلینکر راحفظ کرده در حالی که میانگین کل کشور ۳۸ روز است و ۱.۵ میلیون تن موجودی دپوی استراتژی کلینکر در این مجموعه محقق شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
زمان بازارگردانی
با اعلام شرکت فرابورس ایران؛

زمان بازارگردانی " ارفع " تمدید شد

درج نماد معاملاتی
شرکت کشاورزی و دامپروی جهان اعلام کرد؛

درج نماد معاملاتی " زفجر " در بازار دوم فرابورس

در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس؛

"سیناد" به روش مبتنی بر حراج بازارگردانی می شود

ارسال نظر