بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
اقدام دبی به معامله ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد تجارت جهانی
مقامات دبی نیرو‌های خود را برای قانونی کردن انتشار و معامله ارز‌های دیجیتال در منطقه آزاد مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Centre) متحد کرده‌اند.
کد خبر : ۲۴۷۷۴۴

بیت کوین در دبی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، دفتر مرکز تجارت جهانی دبی اخیراً اعلام کرد که با سازمان اوراق بهادار و کالای امارات متحده عربی (SCA) همکاری کرده تا انتشار و معاملات ارز‌های دیجیتال را در حوزه قضایی خود کاملاً قانونی کند.



بر اساس این مشارکت، سازمان SCA مسئول نظارت بر کلیه فعالیت‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال از جمله ارائه، لیست کردن، معاملات و صدور مجوز همه توکن‌ها در منطقه آزاد اقتصادی مرکز تجارت جهانی دبی خواهد بود. هلال سعید ال ماری (Helal Saeed Al Marri)، مدیر کل مرکز تجارت جهانی دبی، اظهار داشت این اقدام به این منطقه آزاد اقتصادی کمک می‌کند تا لیست خدمات خود را به منظور جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی و سایر فعالیت‌های کارآفرینانه گسترش دهد.

به گفته ال ماری، از آن‌جایی که دبی به سمت نوآوری و اقتصاد دیجیتالی پیش می‌رود، دفتر مرکز تجارت جهانی دبی نیز در حمایت از مشاغل مرتبط با ارز‌های دیجیتال و بلاکچین کوتاهی نخواهد کرد؛ چراکه معتقد است آن‌ها بخشی جدایی‌ناپذیری از صنعت پرداخت جهانی خواهند بود.

علاوه بر پذیرش قانونی ارز‌های دیجیتال، دبی در راستای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در پذیرش فناوری بلاکچین نیز اقدامات مهمی انجام داده است.

سال گذشته، بانک مشرق (Mashreq Bank)، قدیمی‌ترین بانک خصوصی دبی نیز استفاده از فناوری بلاکچین را برای افزایش امنیت مشتریان خود و ایجاد یک بستر بانکداری هوشمند آغاز کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر