بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
فعالیت سامانه جدید برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس گفت: سامانه جدید برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه از روز شنبه ۱۰ مهر ماه سال جاری برای ۷۵۰ نفر از داوطلبانی که آزمون آن‌ها در دوره‌های گذشته لغو شده بود روند رو به رشد بازار سرمایه و سطح اثرگذاری آن در اقتصاد کشور از اواسط سال ۹۸ شتاب متفاوتی به خود گرفته و علی رغم چالش‌های سال ۹۹، حوزه اثرگذاری بازار سرمایه در اقتصاد کشور بسیار بیشتر شده است.، باز و به صورت آزمایشی فعال می‌شود.
کد خبر : ۲۴۷۸۶۱

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز،  علیرضا قنادان، مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس درباره سامانه جدید برگزاری آزمون‌های بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به اهمیت گواهینامه‌ها برای فعالیت نهاد‌های مالی و فعالان بازار سرمایه، از سه ماه پیش همزمان با تغییر مدیریتی که در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اتفاق افتاد، مباحث مربوط به رفع مشکلات فعالان بازار در زمینه ظرفیت سامانه و زیرساخت‌های مربوط به آزمون‌ها به شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس منتقل شد.



وی افزود: مشکلات زیرساختی و نرم افزاری در سامانه قدیمی، انتقال حجم انبوهی از داده‌های مربوط به سوابق آزمون‌ها به سامانه جدید و رفع محدودیت موجود در ظرفیت‌ها، از جمله مسائلی بوده که حل آن‌ها مورد توجه این شرکت قرار گرفته است.

قنادان ادامه داد: طی ۳ ماه گذشته با تلاش همکاران این شرکت و همچنین بخش‌ها و مدیریت‌های مختلف سازمان بورس و اوراق بهادار سامانه جدید آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه با فرایند و ساختار جدید طراحی شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس خاطرنشان کرد: در سال ۹۹، در مجموع ۱۱ هزار و ۲۶۸ نفر ظرفیت ثبت نام برای برگزاری آزمون وجود داشت که در نیمه دوم سال ۹۹ این ظرفیت افزایش پیدا کرد و در سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۳ هزار و ۸۰۲ ظرفیت برگزاری آزمون به وجود آمد که علت کاهش ظرفیت در سال جاری، به شرایط کرونایی و توقف آزمون‌ها از ۱۳ تیرماه برمی‌گردد.

وی با پیش‌بینی اینکه تا پایان آذر ماه سال جاری امکان برگزاری آزمون برای ۲۵ هزار نفر فراهم می‌شود، بیان کرد: در الگوی جدید برخلاف گذشته مبنایی برای روز ثبت نام یا روز بازگشایی برای ظرفیت برگزاری آزمون وجود نخواهد داشت و همه کسانی که متقاضی شرکت در آزمون‌ها باشند، می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. بدین ترتیب ظرفیت برای ثبت نام عموم آزاد و افراد می‌توانند برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در این سامانه جدید، ظرفیت برگزاری آزمون‌ها ۷ تا ۸ برابر شده است، گفت: در حال حاضر با ظرفیتی که در سامانه قرار می‌گیرد شعبه دانشگاه الزهرا به ظرفیت برگزاری آزمون افزوده شده و همچنین شعبه خیابان ملاصدرا هم از اوایل آبان ماه به ظرفیت این شرکت افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت برگزاری آزمون در شهرستان‌ها هم وجود دارد به طوری که دانشگاه صنعتی اصفهان اولین شعبه در این زمینه به شمار می‌رود که کار‌های مربوط به ثبت نام را انجام می‌دهد و شهر‌های مشهد، یزد، تبریز و شیراز هم در دستور کار برای اضافه شدن به ظرفیت برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه قرار دارند.

وی ادامه داد:سامانه جدید از روز شنبه دهم مهرماه برای ۷۵۰ نفر از کسانی که آزمون‌های آن‌ها در دوره‌های گذشته لغو شده بود، باز است و به صورت آزمایشی فعال می‌شود و همچنین مرکز تماسی برای افرادی که نیاز به پشتوانی دارند نیز راه اندازی شده تا به مسائل داوطلبان رسیدگی شود.

قنادان تاکید کرد: شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس، برنامه‌های متنوعی را در هفته‌ها و ماه‌های آینده در دست اجرا دارد که اطلاع رسانی‌های مربوط به آن به زودی انجام می‌شود و گام بعدی در حوزه کاری شرکت بازنگری زیر بنایی فعالیت‌های آن خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرکت سهم ها منوط به مهر تایید کدال
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حرکت سهم ها منوط به مهر تایید کدال

مجوزی برای سامانه‌های معاملاتی مستقل بورس‌ها
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مجوزی برای سامانه‌های معاملاتی مستقل بورس‌ها

ارسال نظر