بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
رشد ۱.۲ درصدی قیمت نفت برنت/قیمت نفت به ۷۹ دلار ۲۸ سنت رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۹۷ سنت معادل ۱.۲ درصد رشد به ۷۹ دلار ۲۸ سنت رسید و چهارمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.
کد خبر : ۲۴۸۰۰۱

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، به دنبال احتمال ادامه روند قبلی تولید نفت اوپک و افزایش بیشتر عرضه، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم ۳ سال اخیر قرار گرفت.



سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش قرار است روز دوشنبه تشکیل جلسه دهند. گروه اوپک پلاس به آهستگی در حال افزایش تولید نفت پس از توافق سال گذشته در مورد محدود کردن عرضه نفت است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۹۷ سنت معادل ۱.۲ درصد رشد به ۷۹ دلار ۲۸ سنت رسید و چهارمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۸۵ سنت افزایش به ۷۵ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و روز سه شنبه نیز به بالاترین رقم ۳ سال اخیر یعنی ۸۰ دلار و ۷۵ سنت رسیده بود.

اوپک پلاس از سوی مصرف کنندگانی نظیر آمریکا و هند برای افزایش بیشتر تولید و کاهش قیمت‌ها تحت فشار قرار گرفته است. مهار نسبی کرونا سبب شده تا تقاضا برای نفت در برخی نقاط جهان سریعتر از حد انتظار افزایش یابد.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: اگر اوپک پلاس به ترتیبات قبلی خود پایبند بماند و در ماه نوامبر تنها ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید خود بیافزاید، بازار‌های انرژی شاهد قیمت‌های ۹۰ دلاری خواهند بود. وی اضافه کرد هرگونه افزایش کمتر از ۶۰۰ هزار بشکه‌ای رشد قیمت‌ها را در پی خواهد داشت.

عامل دیگر رشد قیمت نفت بالا رفتن قیمت گاز در سطح جهان بوده که سبب شده نیروگاه‌های تولید برق به سمت مصرف نفت روی بیاورند. ژنراتور‌های برق در پاکستان، بنگلادش و خاورمیانه شروع به استفاده از سوخت مایع به جای گاز کرده اند.

نعیم اسلم تحلیلگر موسسه آتاترید در این باره گفت: محتمل‌ترین دلیل برای افزایش قیمت نفت این است که سرمایه گذاران معتقدند شکاف بین عرضه و تقاضا به دلیل تشدید بحران کمبود برق بیشتر خواهد شد.

شرکت‌های آمریکایی این هفته تعداد سکو‌های حفاری نفت و گاز خود را برای چهارمین هفته متوالی افزایش دادند. این هفته سکو‌های بیشتری که از طوفان آیدا آسیب دیده بودند فعالیت خود را از سر گرفتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر