بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
مدیرعامل فولاد مبارکه با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در متالکس ۲۰۲۱؛

تعامل ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه برای ارزش‌آفرینی بیشتر

تعامل ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه برای ارزش‌آفرینی بیشتر
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: مبحث کمبود مواد اولیه در صنعت فولاد، به ویژه سنگ آهن در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۴۸۰۰۶

مدیرعامل فولاد مبارکه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: مبحث کمبود مواد اولیه در صنعت فولاد، به ویژه سنگ آهن در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایران کشوری است که در زمینه فولاد با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام گرفته پیشرفت‌های خوبی را در بخش‌های مختلف رقم زده است.



وی افزود: معادن فعلی کشور تا حدود ۱۵ سال آینده پاسخگوی نیاز‌های تولید کنندگان فولاد خواهند بود و لذا این موضوع نشان می‌دهد در حوزه اکتشاف، اقدامات اثربخشی انجام نگرفته و در کل دو بخش صنعت و معدن به صورت متوازن حرکت نکردند.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: صنایع فولادی به دلیل اینکه برای تامین مواد اولیه، روی معادن حساب باز کرده بودند که اقدام به جایی هم بود، وارد عرصه معدن نشدند، اما مدتی است به اجبار برای تامین مواد اولیه در بخش معدن سرمایه گذاری کردند که عملکرد خوبی داشتند، اما صنایع به حمایت دولت در بخش اکتشاف نیازمند هستند و باید حاکمیت بستر لازم را در اختیار آن‌ها قرار بدهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وزیر صمت در برنامه‌هایی که اعلام کردند، توجه خوبی به بخش معدن داشتند و امیدوار هستیم در این دولت بتوانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم.

طیب نیا گفت: ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه دو صنعت بزرگ و پیشتاز در سطح منطقه هستند، بنده از پتانسیل‌های ذوب آهن اصفهان به خوبی آگاه هستم، توانایی‌های فولاد مبارکه هم مشخص است و لذا همکاری‌های این دو قطب صنعتی با تدوین یک برنامه جامع می‌توان سود آوری بیشتر را برای دو شرکت که متعلق به ایران اسلامی هستند فراهم نماید. این مهم با حمایت سهامداران دو شرکت و مدیران عالی آن‌ها انشاا... در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

مرتضی یزدخواستی، عضو هیات مدیره ذوب آهن با حضور در غرفه این شرکت در متالکس ۲۰۲۱ اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران پتانسیل‌ها نهفته بسیاری دارد و لذا برای فعال شدن این توانایی‌ها برنامه ریزی خوبی در هلدینگ صدرتامین و هیات مدیره کارخانه انجام شده است.

وی افزود: تولید ریل به عنوان یک دستاورد ملی صرفاً یکی از توانایی‌های ذوب آهن اصفهان بود که به عنوان یک برگ زرین و نماد خودکفایی ایران اسلامی با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان این شرکت ثبت گردید.

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان تامین پایدار مواد اولیه را بزرگترین دغدغه امروز ذوب آهن عنوان کرد و اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی با وجود کمبود مواد اولیه، کلیه خطوط ریلی کشور را تحت پوشش کامل قرار داد و تولید این محصول استراتژیک در ذوب آهن به جایگاهی رسیده که برای صادراتش برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است. یا در زمینه تامین مقاطع ساختمانی برای طرح ساخت یک میلیون مسکن، ذوب آهن آمادگی خودش را به صورت کامل اعلام کرده، با این همه توانمندی و شیوه تولید جهانی، به واقع حیف نیست ذوب آهن بزرگ همچنان از سهمیه مواد اولیه برخوردار نباشد؟

این مقام مسئول ادامه داد: از ایمیدور، وزارت صمت و معاونت معدنی این وزارتخانه تقاضا داریم صنایع فولادی را به یک چشم نگاه کنند. اگر قرار است همه بخش‌ها مجاز به داشتن زنجیره باشند پس نباید تفاوتی در این بین قائل شوند. ذوب آهن از یک سو از نداشتن یارانه انرژی رنج می‌برد و از سوی دیگر از نداشتن سهمیه مواد اولیه، اما واحد‌های فولادی و معدنی را در سطح کشور می‌بینیم که در تخصص کاری یکدیگر ورود کردند و تولید دارند؛ بنابراین می‌طلبد وزارت صمت و دستگاه‌های ذیربط نظارت بیشتری بر زنجیره تولید فولاد کشور داشته باشند.

یزدخواستی خاطرنشان کرد: تولید محصولات صنعتی در کمیته طرح‌های ارزش افزا و معاونت برنامه ریزی و توسعه و هیات مدیره ذوب آهن با قوت در حال پیگیری است تا بتوانیم سبد محصولات ذوب آهن را با افزودن این محصولات گسترده‌تر و ارزشمند‌تر نماییم.

وی بیان کرد: برای شرکت‌های تابعه نیز برنامه ریزی خوبی صورت گرفته و بحمدا... در ریل پیشرفت قرار گرفتند به عنوان مثال شرکت مهندسی و پویش با ساخت پاتیل برای مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد آلیاژی و ... توانمندی خود را در ریخته گری پاتیل‌های فولادی اثبات کرده است.

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم، ساختار جدیدی را با همکاری مدیریت امور مجامع و سهام ذوب آهن برای شرکت‌های تابعه تعریف نماییم تا هر یک در این مجموعه در تخصص خودشان بتوانند بیش از گذشته در اقصی نقاط کشور برند ذوب آهن اصفهان را معرفی نمایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر