بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خوب‌ها و بد‌ها جدا می‌شوند

خوب‌ها و بد‌ها جدا می‌شوند
بهتر است سرمایه‌گذاران، بازده مورد انتظار خود را هم با توجه به شرایط بازار سرمایه و ابهامات اقتصادی کشورمان تعدیل کنند‌ و انتظار جهش های عجیب و غریب در بازار سرمایه نداشته باشد!
کد خبر : ۲۴۸۰۸۷

خوب ها و بدها جدا می شوند

به گزارش بورس نیوز، با وجود آنکه خبری از کاهش نرخ ارز، قیمت های جهانی و نرخ تورم نیست؛ بازار سرمایه چند هفته ای است که در کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی درجا می‌زند. به نظر می رسد این بازار برای حرکت نیازمند محرک های قوی تری است.

سلمان بابایی زاده اشکذری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت این بازار بیان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به متغیرهای بنیادی، بازار سرمایه در حال حاضر به قیمت است. کلیت بازار سرمایه در محدوده فعلی گران نیست، اما ارزان هم نیست.

وی ادامه داد: بعد از رشد بازار سرمایه در ماههای اخیر نسبت P/E ttm بازار به حدود ۹ رسیده و به نظر می رسد در شرایط فعلی بازار سرمایه کشش نسبت های بالاتر را ندارد، مگر آنکه انتطارات تورمی افزایش یابد. اما نکته اینجاست که به نظر می‌رسد گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها گزارش‌های پرباری خواهد بود و نسبت P/E ttm بازار سرمایه را اندکی کاهش خواهد داد. با در نظر گرفتن این احتمال و همچنین افت اخیر قیمت سهم ها، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری در نیمه دوم سال وجود خواهد داشت.

بابایی زاده افزود: به هر حال اصلاح قیمت سهم های بزرگ، رشد بازار سرمایه را کُندتر کرده است. اینکه نسبت P بر E بازار سرمایه به محدوده ای رسیده که احتمالاً رشد چندانی نخواهد داشت، به این معنا نیست که سهم هایی که در این چند ماه رشدی نداشته پتانسیل رشد ندارند. معتقدم بعد از انتشار گزارش‌های ۶ ماهه، شرکت‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند، رشد خواهند کرد. ولی با توجه به ابهامات موجود در اقتصاد ما و همچنین وضعیت نرخ بهره، انتظار رشد شارپ در بازار سرمایه نمی‌رود اما؛ اگر سرمایه‌گذاران انتظارات منطقی داشته باشند، می‌توانند در میان‌مدت و بلند‌مدت بازدهی مناسبی از این بازار کسب کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری در نیمه دوم سال اظهارکرد: صنایع وابسته به درآمدهای ارزی کماکان برای سرمایه گذاری در نیمه دوم سال جذاب هستند و سهم های گروه فلزات و پتروشیمی و پالایشی پتانسیل رشد در میان مدت را خواهند داشت. به نظر می‌رسد سهم‌های گروه خودرویی هم تا حدودی رشد داشته باشد. برخی سهم های گروه دارویی، گروه بانکی و لیزینگ هم گزینه های خوبی برای سرمایه‌گذاری در میان مدت خواهند بود.

بابایی زاده گفت: انتظار می‌رود این صنایع در نیمه دوم سال، بازدهی حدودا ۲۰ درصدی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان داشته باشند. به هر حال بهتر است سرمایه‌گذاران، بازده مورد انتظار خود را هم با توجه به شرایط بازار سرمایه و ابهامات اقتصادی کشورمان تعدیل کنند‌ و انتظار جهش های عجیب و غریب در بازار سرمایه نداشته باشد!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد نامتقارن ارمغان بی‌توجهی به گزارش کدال
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رشد نامتقارن ارمغان بی‌توجهی به گزارش کدال

تمام انتظارهای تحرک بورس ظرف ۲ هفته آتی
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تمام انتظارهای تحرک بورس ظرف ۲ هفته آتی

مدیر سوپرمارکت مالی تمدن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

زمانی برای شکار ارزنده ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
بازدهی ۲۰ درصدی ؟ اونهم در شرایطی که در ۶ ماه اول سال دلار رشد حدود چهل درصدی از کف قیمتی خودش داشته.بازار بورس واقعا شرایطی شبیه سال‌های ۹۵ و ۹۶ رو پیدا کرده.با این تفاوت که حداقل اونموقع تورم به این شکل نبود و نرخ دلار تقریبا ثابت بود.
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
بازدهی ۲۰ درصدی ؟ اونهم در شرایطی که در ۶ ماه اول سال دلار رشد حدود چهل درصدی از کف قیمتی خودش داشته.بازار بورس واقعا شرایطی شبیه سال‌های ۹۵ و ۹۶ رو پیدا کرده.با این تفاوت که حداقل اونموقع تورم به این شکل نبود و نرخ دلار تقریبا ثابت بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
دلار نیمایی باعث رانت و فساد است و باید حذف شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
اقای کارشناس گران نیست اماارزان هم هم نیست یعنی چی.چرا شهامت ندارید ای کارشناسان .بهتر نیست بگید با این اوضاع اشفته مملکت وسوئ میدیریت ووزرای ابکی که فقط شعا میدند بازار قابل پیشبینی نیست.بورس نیوز خواهشا یه کارشناس بیار اگه وجود داشته باشه چون اکثر ا از این مملکت رفتندواین نابغه ها که معلومه مدرکشان پولی هست مونده.بورسنیوز هم مجبور که صفحه جرایدش خالی نباشه هرچند اگه چرندباشه
رسوا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
هر گز به خرید سهام خودرویی فکر نکنید لاکن احتمال رشد.پالایشیها.پتروشیمیها و فلزات بجز فولاد و ذوب چون فصل خواب زمستانی میباش
علی جسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
بازار بورس نیست بلکه بازار گوش بری است وکلاه گذاری
نادعلی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
هر چه میکشیم از دست همین کارشناسیای دو ریالی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
اتفاقا در این کشور ارزان‌تر از سهام و دلار و طلا چیز دیگری نداریم.متاسفانه اداره کشور بر پایه های عدم شفافیت در همه زمینه ها از جمله اقتصاد، بورس ، بانک و رانت و تبعیض و خودی و غیرخودی استوار شده و بانیان این امر چون خود از این امر منتفع اند اراده ای برای اصلاح دیده نمی‌شود و کارشناسان اقتصاد هم به خود سانسوری رو آورده و واقعیت را سانسور میکنند.برای نمونه همه دست اندرکاران اقتصاد و بانک و کارشناسان در مورد نرخ ارز و اقتصاد باز و رقابتی و بازار محور مهر سکوت بر لب زده اند و جرات ندارن واقعیت را بگویند که نرخ ارز برمبنای قدرت خرید ارز در ایران و دیگر کشورها چند است؟ و بد تر از همه سیاستگذار اقتصاد را به جای شفافیت و اطلاع رسانی با ایجاد ترس (شایعه ارزان شدن ارز و بیان اتفاقات بعد از قطعنامه ۵۹۸ و پخش شایعه به جای اخبار )و به جای نظارت بر اقتصاد در حال نوسانگیری از ارز و بورس مدیریت کرده و خود عامل هرج و مرج در اقتصاد شده اند.که نمونه های اخیر لو رفتن استخراج ارز مجازی و فعال بودن الگوریتم در معاملات بورس برای رانتخواران بوده که اعلام شده بود معاملات الگوریتمی ممنوع میباشد و ابن ممنوعیت فقط برای عموم بوده و خودشان برای جبران کسری بودجه مجاز بوده اند.و جهت اطلاع کارشناس محترم علت عدم رشد بورس و عقب ماندگی بورس و ضررهای فراوان سرمایه گذاران ناشی از الگوریتم است که بصورت مکانیزه اقدام به خرید و فروش سهام با سرعت بسیار بالا و بدون ضرر کرده و باعث نوسانات فراوان در شاخص شده اند.که باید رسانه ها و فعالان بازار با اطلاع رسانی و پیگیری از مجلس در تحقیق و تفحص از بورس بالاخص مدل الگوریتم خاطیان بازار سرمایه را به سزای اعمال چپاولگرانه شان برسانند.الگوریتم یا باید برای همه باشد یا برای هیچکس.استفاده گروه خاص از الگوریتم باعث نابودی سرمایه سرمایه گذاران در بورس شده و این داستان شبیه مسابقه دو ماراتن میباشد که دست وپای سرمایه گذاران عادی را بسته اند و با رانتیها و دولتی‌ها(مجهز به الگوریتم)در حال مسابقه همراه با باخت همیشگی هستند.از بورس نیوز خواهشمند است این مطلب را برای پیگیری به مجلس برای تفحص ارسال کنند.اینکه از امروز ممنوعیت الگوریتم اعلام می‌شود نشاندهنده اختلاس نجومی و وحشتناک از طریق ایجاد نوسان کاذب جهت نوسانگیری با الگوریتم به کمک مدیران خائن بورس از مردم بوده و خواستند از تبعات لو رفتن در تحقیق و تفحص مجلس کم کنند.با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
بورس نه کوره پول سوز
وای بر اون روز نکبتی که کد بورسی گرفتم