بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
سرپرست معاونت نظارت بر بازار بورس تهران:

تأیید نشدن معاملات، با بررسی کارشناسی انجام می‌ شود

تأیید نشدن معاملات، با بررسی کارشناسی انجام می‌ شود
سرپرست معاونت نظارت بر بازار بورس تهران گفت: صحت معاملات در حراج ناپیوسته تنها به انطباق سفارشات خریداران و فروشندگان وابسته نیست، بلکه قبل از تایید نهایی، دادوستد‌ها به لحاظ همسویی با دستورالعمل‌ها و ضوابط بررسی می‌شوند.
کد خبر : ۲۴۸۱۳۲

بازارسرمایه+بورس نیوز

به گزارش  بورس نیوز، محمدرضا شاه نظری، سرپرست معاونت نظارت بر بازار بورس تهران اظهار کرد: صحت معاملات در حراج ناپیوسته تنها به انطباق سفارشات خریداران و فروشندگان وابسته نیست، بلکه قبل از تایید نهایی، دادوستد‌ها به لحاظ همسویی با دستورالعمل‌ها و ضوابط بررسی می‌شوند.



وی افزود: سفارش‌ های خرید و فروشی که وارد سامانه معاملاتی می‌شود و معاملاتی که به شکل کشف قیمت انجام می‌شود، همراه با جزئیات کامل و از ابعاد مختلف از جمله تعداد خریداران و فروشندگان و حجم سفارش و معامله آن‌ها به تفکیک سهامداران حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا یک یا چند کد خاص با سفارش‌گذاری یا معامله پر حجم به روند سهم جهت ندهند.

سرپرست معاونت نظارت بر بازار بورس تهران ادامه داد: در واقع، اطلاعاتی که از طرف نهاد ناظر بررسی می‌شود با جزییات بیشتر همراه است که باعث تطبیق فرایند بازگشایی نماد با دستورالعمل‌های مرتبط می‌شود.

شاه نظری در خصوص عدم تأیید نماد "فروس" طی دو روز اخیر، بیان کرد: بازگشایی اولیه نماد "فروس" قابل تأیید نبود، چراکه کلیه بازگشایی‌ها، بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای واقعی و حضور طیف گسترده‌ای از خریداران و فروشندگان انجام می‌شود که در این رابطه، بازگشایی نماد "فروس" به دلیل کشف قیمت متأثر از سفارش‌گذاری و خرید پرحجم چند کد محدود، حائز چنین شرایطی نبود؛ بنابراین طبق دستورالعمل‌های انضباطی موجود و استناد به بند‌های مربوط به سفارش‌چینی گسترده و معاملات متفاوت با جریان بازار، معاملات این نماد تایید نشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به گزارشگران حرفه‌ای پاداش داده می شود
رئیس اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه سازمان بورس:

به گزارشگران حرفه‌ای پاداش داده می شود

رئیس اداره امور نهاد‌های مالی خدمات دهنده سازمان بورس و اوراق بهادار:

دستورالعمل تاسیس و فعالیت مشاور سرمایه گذاری نوع دوم

ارسال نظر